امام جمعه موقت اصفهان گفت: یکی از مطالبات راهبردی مبتنی بر شعارهای سال، مشارکت مردمی در مسائل اقتصادی است که باید تصدی‌گری افراطی دولت کنار گذاشته شود.
کد خبر: ۱۰۹۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱ 31 March 2023

حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: نیاز است که امامان جمعه موضوع شعار امسال را برای همگان تبیین کنند، حدود ١۶ سال، اقتصاد جایگاه ویژه‌ای در شعارهای سال داشته و این به معنای جایگاه ویژه و اهمیت اقتصاد در جامعه و سیاست است.

وی با اشاره به اهمیت حضور مردم در فعالیت ها و بسترهای اقتصادی تصریح کرد: نقش آفرینی دولت باید به حداقل کاهش پیدا کند و کار به مردم سپرده شود.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: هر کجا مردم به صحنه آمدند موفق شدیم و مثال شاخص و همیشگی آن دفاع مقدس بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی ادامه داد: سرمایه های مردم باید در راستای تولید و افزایش تولید قرار بگیرد اگر چه زمان در حال از دست رفتن است و سرمایه ها را به جای بلوکه کردن در منازل مانند خرید اسباب و اثاثیه پرتعداد باید در گردش اقتصادی و تولید قرار بگیرد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: وقتی وابستگی اقتصادی باشد مشکلات فرهنگی رخ می دهد، مسوولان نباید به شعار سال اکتفا کنند، مسوولان باید منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در خصوص شعارها همچون تولید داخل و اقتصاد را بصورت همه جانبه در نظر بگیرند.

وی به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: مردم ارزش های انقلاب و شهدا را پاس داشتند و با رای اکثریت به جمهوری اسلامی جواب آری دادند و تا به امروز با تمام فراز ها و نشیب ها ایستاده اند.

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: هر چه این نظام پیش می‌رود حقانیت و استقرار آن بیشتر می شود و بالعکس دشمنان نظام محکوم می شوند و دادگاه لاهه در این روزها بر محکومیت آمریکا رای داد و این نمونه این است که نظام هر چه جلو می رود بر جاذبه و طرفدارانش افزوده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی ادامه داد: آمریکا اموال ایران را به ناحق مصادره کرده و در موارد دیگر ستم فراوانی بر ملت روا داشته است.

وی تصریح کرد: در گذشته هم شاهد موارد مشابه بودیم برای مثال همانطور که همگان دیدند صدام در جنگ تحمیلی محکوم شد و جهان به حقانیت ایران رای دادد.

خطیب جمعه اصفهان با بیان اینکه خورشید را نمی توان پشت ابر پنهان نگه داشت، خاطر نشان کرد: با مشارکت مردم عزیز، نظام هر چه جلو می رود استحکامش افزایش می یابد.

وی افزود: اگر اهمیت استقلال اقتصادی از استقلال سیاسی بیشتر نباشد از آن کمتر هم نیست زیرا بدون تحقق آن استقلال فرهنگی و سیاسی محقق نخواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای جهاد تبیین است و همگان باید به آن توجه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار