شهردار سین از توابع شهرستان برخوار استان اصفهان با اشاره به توانمندی‌های این شهر گفت: در این شهر بالغ بر ۱۸۰ کارگاه شیرینی پزی وجود دارد که یکی از شاخصه های این شهرتاریخی، شیرینی است.
کد خبر: ۱۱۰۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲ 14 May 2023

مسعود قنبری بیان داشت: طرحی با عنوان شهر شیرینی به‌منظور ساماندهی کارگاه‌های شیرینی پزی که به طور عمده در پارکینگ‌ها و مکان‌های غیرمجاز کار می‌کنند، دردست اقدام است.

وی با اشاره به اهمیت این صنعت و حرفه بومی که با توانمندی و سرمایه مردم در حال تولید است گفت: بر این اساس ۲۱ هکتار زمین با سرمایه مردمی برای احداث این مجموعه در نظر گرفته شده است که در سه فاز طراحی شده و اکنون در حال تغییر کاربری است که در کمیسیون امور زیبرنایی استان پیگیری می‌شود.

قنبری تصریح کرد: بودجه امسال شهرداری سین ۱۰ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان پیش بینی شده که ۶۰ درصد این بودجه عمرانی و ۴۰ درصد جاری است.

وی افزود: در سال گذشته یک دستگاه اتوبوس برای این شهر خریداری شد که ۷۱ درصد از اعتبارات آن دولتی و مابقی توسط شهرداری پرداخت شد.

قنبری، افتتاح پمپ بنزین این شهر را یکی از پروژه ها برای ایجاد درآمد پایدار برای این شهر دانست و اظهار کرد: هزینه های این پروژه با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی و کمک شهرداری محقق شد.

وی تاکید کرد: یکی از معضلات این شهر دفع آب های سطحی است که در سال گذشته اجزای فاز یک مطالعاتی دفع آب‌های سطحی انجام شد.

قنبری با بیان اینکه شهرداری به این شهر به‌عنوان بافت تاریخی می نگرد و بدنبال بدنه سازی بخش‌هایی از آن است خاطرنشان کرد: ۳۰درصد بافت شهر سین، تاریخی و فرسوده است یکی از اقدامات سالجاری شهرداری را بازسازی و بدنه سازی حمام تاریخی صفوی این شهر زیر نظر میراث فرهنگی است از سوی دیگر مرمت منار سین به عنوان اثر تاریخی با قدمت یکهزار ساله این بنا سال گذشته با همت میراث فرهنگی و همکاری شهرداری انجام شد.

وی برگزاری جشنواره اسبهای اصیل ایرانی را از برنامه‌های آتی این شهرداری عنوان کرد و گفت: سین دارای یکی از نژادهای اسب اصیل ایرانی به نام شاهزاده است .

قنبری افزود: تاکنون ۸۰ پرونده از یکصد قطعه تشکیل شده که در مرحله آزادسازی قرار گرفته و اداره راه و شهرسازی هم همزمان پیمانکار برای اجرای پروژه تعیین کرده است و اکنون مراحل نصب پل طی و پیش بینی می شود که این پروژه تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: دانش سنتی و مراحل کاشت خربزه سین در سال ۱۳۹۸ به ثبت ملی رسیده. در سال‌های گذشته جشنواره خربزه سین برگزار شده و امسال نیز برگزار خواهد شد.

قنبری خاطرنشان کرد: تکمیل و آزادسازی ادامه مسیر سین-دستگرد از جمله دغدغه‌های مردم است و با پیگیری‌های انجام شده بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آزادسازی ادامه مسیر در نظر گرفته و تحویل اداره راه و شهرسازی شده تا ادامه این مسیر دوبانده و ایمن شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار