رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۱۴ درصد جمعیت استان مبتلا به بیماری دیابت هستند که تنها ۱۸۰ هزار نفر آنها شناسایی و به عنوان بیمار دیابتی ثبت شده اند.
کد خبر: ۱۱۰۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵ 15 May 2023

بیژن ایرج اظهار داشت: بیماری دیابت ارتباط مستقیمی با تغذیه دارد و امروزه به علت شیوع چاقی در کودکان، افزایش دیابت تیپ دو را در بین آنها شاهدیم.

وی افزود: در صورت تشخیص زودهنگام دیابت تیپ دو بویژه در شش ماهه اول از ابتلاء و کاهش ۱۰ درصد از وزن در این دوران، احتمال بهبود کامل بیماری در مبتلایان وجود دارد.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به تأثیر داروها بر افزایش طول عمر بیماران خبر داد و گفت: احتمال دارد که با یک دارو بتوان طول عمر مبتلایان به دیابت را افزایش داد که نیاز به افزایش و بروزرسانی اطلاعات پزشکان در خصوصی اثر داروها بر کیفیت زندگی بیماران است.

وی ازآموزش تشخیص، درمان و مدیریت بیماری دیابت به ۸۰۰ پزشک عمومی خبر داد و افزود: این طرح بعنوان بزرگترین طرح و دوره آموزشی دیابت در کشور معرفی کرد که پزشکان در ۸ گروه تقسیم بندی و در ۵ کارگاه آموزشی شرکت خواهند کرد، افزود: شرکت در دوره‌های آموزشی حضوری و مجازی اجباری است و شرکت کنندگان پس از گذراندن کامل دوره آموزشی و قبولی در آزمون‌های مربوطه، گواهی پایان دوره را دریافت می‌کنند.

ایرج از استقبال خوب پزشکان از این دوره آموزشی خبر داد و و ابراز امیدواری کرد که دوره‌های مشابه برای سایر پزشکان عمومی و همچنین در موضوعات متفاوت جهت توانمند سازی بیشتر پزشکان عمومی برگزار گردد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت: این دوره آموزشی از فروردین ماه آغاز و تا شهریور ماه ادامه دارد که در طول برگزاری دوره، فراگیران ضمن دریافت امتیاز بازآموزی هر کدام از جلسات در ۳ امتحان حین دوره به منظور ارزیابی آموخته‌های دوره شرکت می‌نمایند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار