استقبال کانون های خدمت رضوی از دهه کرامت:
معاون خادم‌یاری کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان با اشاره به فعالیت حدود 10 هزار خادم‌یار در استان اصفهان گفت: طی دو سال گذشته شاهد رشد 95 درصدی جذب خادم‌یار در سطح استان اصفهان بوده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۰۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸ 17 May 2023

سید محمدحسین امامی در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه های دهه کرامت 1402گفت: امسال با انتخاب شعار «خدمت کریمانه، همدلی و امید آفرینی» کانون‌های خدمت رضوی با برگزاری بیش از صد عنوان برنامه به استقبال دهه کرامت می‌روند.
امامی با بیان اینکه در حال حاضر 200 کانون خدمت رضوی در سطح استان و 80 کانون در شهرستان اصفهان مشغول به کارند، افزود: در مجموع حدود 9 هزار خادم‌یار و 5 هزار و 500 نفر خادم یاور در استان مشغول به فعالیت‌اند.
معاون خادم‌یاری کانون‌های خدمت رضوی افزود: حدود 70 درصد از خدمات ارائه شده توسط کانون‌های خدمت رضوی توسط زنان که تنها 32 درصد از خادم‌یاران را تشکیل می‌دهند؛ ارائه می‌شود.
وی با تأکید بر نیاز جامعه به تحول و رشد عمومی به‌ویژه در زمینه سبک زندگی و اخلاق اجتماعی، نشاط، همدلی و اتحاد عمومی گفت: تلاش شده در شعار امسال بر ضرورت امید آفرینی به‌ویژه برای زنان و دختران جامعه توجه ویژه شود.
معاون خادم‌یاری کانون‌های خدمت رضوی با اشاره به آزادی 8 زندانی در ایام دهه کرامت با همکاری اداره کل زندان‌های استان اصفهان افزود: از 15 مهرماه 1401 تا ابتدای سال جاری به همت کانون‌های خدمت رضوی 610 زندانی از زندان آزاد شدند که 300 نفر از این تعداد مربوط به استان اصفهان است.
وی اعتبار تأمین شده برای آزادی زندانیان را ۳۱۹ میلیارد و ۷۶۷ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: سهم آستان قدس ۲۹ میلیارد تومان و سهم مشارکت‌ها بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان بوده ضمن اینکه رقم قابل‌توجهی با تلاش خادم‌یاران از شکات رضایت گرفته شد که بالغ بر ۱۶۷ میلیارد تومان بوده است.
وی با اشاره به اینکه با انجام بسترسازی‌های لازم و ایجاد کانون‌های خدمت رضوی، دفاتر ما در ۲۳ شهرستان استان فعال شده‌اند، اضافه کرد: این دفاتر کانون‌ها ارائه خدمت هستند، خدمت‌رسانی به محرومان جامعه در اولویت بوده و امید است به‌رسم اهل‌بیت از مشکلات مردم گره‌گشایی کنیم.
امامی با اشاره به نام‌گذاری ایام این دهه، گفت: یکشنبه ۳۱ اردیبهشت، اول ذی‌القعده، به‌عنوان روز «دختر؛ حضرت فاطمه معصومه (س)؛ بهترین دختر دنیا»، دوشنبه اول خرداد، دوم ذی‌القعده با عنوان «شادی و نشاط مؤمنانه؛ گره‌گشایی کریمانه»، سه‌شنبه دوم خرداد، سوم ذی‌القعده با عنوان «کرامت اجتماعی در دوستی و رفتار نیکوکارانه»، چهارشنبه سوم خرداد، چهارم ذی‌القعده، به‌عنوان روز «مقاومت، ایثار و پیروزی؛ خیرخواهی و نوع‌دوستی در سایه مقاومت و ایثار»، پنجشنبه چهارم خرداد، پنجم ذی‌القعده؛ به‌عنوان «امام‌زادگان (ع) و بقاع متبرکه؛ آرامش‌بخش جان‌ها»، نام‌گذاری شده است.
وی افزود: همچنین جمعه پنجم خرداد، ششم ذی‌القعده، به‌عنوان «آستان احمدی، ستاره درخشان و ماندگار تاریخ»، شنبه ششم خرداد، هفتم ذی‌القعده؛ با عنوان «کرامت جامعه؛ در پرتو زیست عفیفانه»، یکشنبه هفتم خرداد، هشتم ذی‌القعده؛ به‌عنوان «مساجد امیدآفرین، پایگاه انتظار و اتحاد»، دوشنبه هشتم خرداد، نهم ذی‌القعده؛ با عنوان مهربانی و محبت به‌رسم اهل‌بیت (ع)، سه‌شنبه نهم خرداد، دهم ذی‌القعده؛ با عنوان «مکتب رضوی؛ عدالت برای همه، ظلم برای هیچ‌کس» و چهارشنبه دهم خرداد، یازدهم ذی‌القعده؛ با عنوان «اخلاق و همدلی، در پرتو سیره امام رضا (ع)» نام‌گذاری شده است.
معاون خادم‌یاری کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان با بیان اینکه تلاش شده تا در ۱۰ شب دهه کرامت امسال در اقصی‌نقاط شهرستان اصفهان ویژه‌برنامه داشته باشیم، افزود: در گذر فرهنگی چهارباغ و گلستان شهدا از روز دوشنبه یکم خرداد به مدت ۱۰ شب برنامه‌ها اجرا می‌شود و در خیابان امام رضا (ع) و بوستان امام به مدت هشت شب ساعت ۲۰ با مشارکت شهرداری برنامه‌هایی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی مذهبی خواهیم داشت.
او با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم دهه کرامت امسال در محل دادگستری اصفهان میزهای خدمت حقوقی برگزار کنیم، ابراز داشت: در روز میلاد امام رضا (ع) نیز اجتماع بزرگ خادم‌یاران در گذر فرهنگی چهارباغ ساعت ۶ عصر برگزار و از آنجا به سمت میدان امام (ره) (میدان نقش‌جهان) حرکت خواهند کرد تا جشن بزرگ میلاد از ساعت ۲۰ تا ۲۲ شب در این میدان تاریخی برگزار شود.
وی، اطعام چندین هزار نفر از گروه‌های محروم جامعه با مشارکت آستان قدس را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت عنوان کرد و افزود: تلاش می‌کنیم در این دهه زمینه آزادی هشت زندانی در استان اصفهان فراهم شود.
به گفته معاون خادم‌یاری کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان با اداره کل زندان‌های استان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد تفاهم‌نامه داریم و شبکه خادم‌یاری ما هم‌افزایی دارد.

امامی گفت: باتوجه‌به اینکه روز میلاد امام رضا (ع) در کشورمان روز ملی محیط‌بان نام‌گذاری شده برای پاسداشت محیط‌بانان استان اصفهان برنامه‌ریزی خواهیم کرد ضمن اینکه در حوزه فرهنگ‌سازی محیط زیستی برای همکاری با اداره کل محیط‌زیست آمادگی داریم‌.
وی به برنامه‌های فرهنگی این ایام اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی فرهنگی، شب‌شعر، پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) در ادارات استان از دیگر برنامه‌های این دهه است. امامی تأکید کرد: سال گذشته ۳۰۰ زندانی توسط خادم‌یاران رضوی با مشارکت خیرین و شکلات آزاد شدند که بیشترین تعداد آزادی در کل کشور بوده است و در این ایام نیز هست زندانی دیگر به کانون خانواده با خواهند گشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار