استاندار اصفهان گفت: هر زمان که از فرهنگ ایثار و شهادت فاصله گرفتیم با برخی شکست‌ها و ناکارآمدی‌ها روبرو شدیم، در حالی که این فرهنگ که برگرفته از اخلاص، صداقت، از خود گذشتگی و فداکاری است، عزتمندی در جامعه را فراگیر می‌کند.
کد خبر: ۱۱۰۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳ 24 May 2023

سیدرضا مرتضوی گفت: امروز در سالروز این پیروزی بزرگ و شکوهمند که یادآور ایثار و رشادت هاست، به جوانان دانشجو، اهل قلم، رسانه و هنر توصیه می‌کنم که آن مقطع ماندگار را بدقت مطالعه و بازخوانی کنند.

استاندار اصفهان افزود: یافتنی‌های متعددی در تاریخ آن دوران وجود دارد؛ دورانی که ناامیدی در آن موج می‌زد ولی در مقابل، این پیروزی غرورانگیز، امید را به ایران اسلامی بازگرداند.

وی، فرهنگ ایثار و شهادت را از منابع غنی، ارزشمند و از پشتوانه‌های عظیم ایران اسلامی دانست و گفت: این فرهنگ برگرفته از نسیم جان‌افزای اسلام و معارف الهی است.

مرتضوی یادآور شد: بزرگترین منبعی که انقلاب اسلامی در همه فتوحات خود از آن بهره‌مند شده، تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت بوده که ایران اسلامی را پیروز و دفاع مقدس را به مثابه نقطه عطف تاریخ کشور ثبت کرده است.

وی با تاکید بر برگزاری جشنواره‌هایی برای معرفی شهدا و فتوحات کشور گفت: اگر امروز بر معرفی، بزرگداشت و برگزاری آیین هایی برای شناخت بیشتر نسل‌های آینده تاکید می‌شود بخاطر تزریق روح امید و تقویت فرهنگ ایثار در جامعه است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: امروز هیچ کس از دنیای سلطه و استکبار در تصمیم گیری‌های ما دخالت ندارد زیرا اساس جامعه ما بر فرهنگ الهی و انسانی ایثار و شهادت استوار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار