در سال گذشته
معاون شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: از محل اجرای ماده ۱۰۰ در سال گذشته ۱۶۵ میلیارد تومان در شهرداری اصفهان وصول شد.
کد خبر: ۱۱۰۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱ 30 May 2023

وحید مهدویان در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع تشریح بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه کشور برگزار شد گفت: این تبصره قانونی فرصتی بی‌نظیر برای مشمولان احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری است.

وی اضافه کرد: برخورد با تخلفات براساس مسکونی یا تجاری بودن ملک بصورت قلع و قمع یا جریمه و یا صدور رای برائت است، باید توجه داشت اگر رای صادر شده در کمیسیون ماده ۱۰۰ مور اعتراض مالک باشد، دیوان عدالت اداری تنها مرجعی است که می‌تواند رای کمیسیون ماده ۱۰۰ را نقض کند و در صورت اعتراض مالک رای در مدت سه ماه بررسی و اگر رای اولیه رد شد مجدد به کمیسیون بازمی‌گردد و پس از بررسی دوباره، رای جدید لازم الاجرا است.

مهدویان با بیان اینکه برای پرونده‌هایی که جریمه صادر شود افراد برای دریافت گواهی عدم تخلف و پایان کار ملزم به پرداخت هستند اظهار کرد: برای پرونده‌هایی که حکم تخریب صادر می‌شود پس از اعتراض مالک در صورا تایبد رای توسط دیوان عدالت اداری، مالک تا زمانی که رای را اجرا نکند امکان فعالیت ساختمانی ندارد.

به گفته وی با توجه به روند ساخت و ساز و شهرسازی سالانه بین هشت تا ۱۰ هزار پرونده جدید وارد کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان می‌شود.

مهدویان خاطرنشان کرد: براساس آماری که از زمان الکترونیکی شدن سامانه ماده ۱۰۰ در سال ۱۳۹۶ بدست آمده تا سال ۱۴۰۰، سالانه بین ۸۰۰ تا هزار پرونده در کمیسیون تشکیل و طی چهار سال سه هزار و ۵۰۰ رای تخریب برای ساختمان‌های غیرمجاز صادر شده است.

معاون شهرسازی شهرداری اصفهان بیان کرد : از سال ۱۳۴۵ که قانون ماده ۱۰۰ مصوب شده تاکنون پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۲۰ هزار پرونده ساختمانی داشته باشیم که مشمول تخریب باشند و این در حالی است که اکنون به مالکان این ساختمان دسترسی نداریم زیرا تا قبل از سال ۱۳۹۶ صدور پروانه‌ها بصورت دستی انجام می‌شد.

مهدویان افزود: طبیعتاً برای این ۲۰ هزار پرونده رای تخریب صادر شده اما اجرا نشده و پرونده‌ها راکد است.

وی اضافه کرد: بند ت تبصره ۶ قانون بودجه شامل ساختمان‌هایی می‌شود که درون محدوده ۲۴ هزار هکتاری شهر اصفهان بوده و رای قطعی ماده کمیسیون ۱۰۰ برای آنها تا پایان سال ۱۴۰۰ صادر شده باشد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: مالکان ساختمان‌های غیر مجازی که مشمول این ۲ شرط باشند، تا پایان شهریور ماه امسال فرصت دارند با مراجعه به سامانه (اصفهان من) و انتخاب گزینه بند ت تبصره ۶ قانون بودجه کشور، درخواست خود را ثبت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار