رئیس کل دادگستری استان اصفهان از فراهم شده امکان آزادی ۳۰ زندانی جرائم غیرعمد مالی همزمان با دهه کرامت در این خطه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱ 31 May 2023

حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری افزود: دهه نخست خرداد امسال و در قالب برپایی پویشی با عنوان"ذیل سایه سلطان‌خراسان" تلاش شد به برکت اعیاد ذی‌القعده و تأسی از ذوات مقدسه با سعی گروه‌های صلح و سازش روزانه زمینه آزادی ۲ زندانی فراهم شود که با استقبال خیرین خداجو در نصف‌جهان، این تعداد تا امروز یعنی سالروز ولادت امام رضا (ع) به ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد افزایش یافته‌ است.

وی ۲ نفر از زندانیان استخلاص یافته را زندانیان با مدت حبس بالای۲ سال عنوان کرد و افزود: روند آزادی این زندانیان با احراز آبرومندی و نیازمندی زندانیان زیرپوشش ستاد دیه از طریق اخذ آخرین استعلام‌های ثبتی و تحقیقات در مرحله‌ای از فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها با مسجل شدن نداشتن استطاعت محبوسان مذکور برای شکات خصوصی صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری اصفهان افزود: این افراد با چشم‌پوشی از مبلغی معادل ۱۱۲ میلیارد و ۲۸۸ میلیون ریال، نقش مهمی در آزادی قریب‌الوقوع زندانیان دارند.

وی گفت: با پذیرش اعسار برخی مددجویان و قبولی دادخواست تعدیل و همسان‌سازی شرایط پرداخت محکومان با اوضاع معیشتی آنها، مقرر شد که رقمی معادل ۸۸ میلیارد و ۷۳۷ میلیون ریال و به عبارتی ۳۵.۱ درصد دیون مورد تقاضا از سوی طلبکاران به صرف ارایه دادخواست اعسار یا تقسیط اقساط، ماهانه از جانب خود بدهکاران تامین و تسویه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار