معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسم آغاز به کار این جشنواره، گفت:‌ طرح شناسایی راهکارهای تقویت زیست بوم امنیت اطلاعات در ۲ سال گذشته در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شد.
کد خبر: ۱۱۰۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵ 31 May 2023

محمود خالقی دخت با بیان اینکه با توجه به نتایج این پژوهش تلاش شد تا تغییراتی بمنظور تقویت زیست بوم امنیت اطلاعات ایجاد شود،‌افزود: همچنین برای برگزاری رویدادی با عنوان " جایزه تعالی امنیت " برنامه ریزی شد و قرار شد تا همزمان با جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات برگزار شود اما زمان برگزاری آن به چند ماه آینده موکول شد.
وی با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات در بخش‌های مختلف امنیت اطلاعات نقش دارد، افزود: این وزارتخانه در جرایم سایبری و مبارزه با جرایمی مانند قمار نقش اعمال کننده مقررات را دارد و در ارتباطات زیرساخت اعمال کننده مقررات و مسدودسازی اتفاق می‌افتد.
معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: با توجه به نتایج پروژه شناسایی راهکارهای تقویت زیست بوم امنیت اطلاعات تلاش شد تا تغییراتی بمنظور تقویت زیست بوم امنیت اطلاعات ایجاد شود.
خالقی دخت با اشاره به اینکه زیست بوم امنیت اطلاعات دارای بخش‌های مختلف ماهیت، نهادی، فناورانه و طی کردن مدل تعالی است افزود : همچنین برای برگزاری رویدادی با عنوان «جایزه تعالی امنیت» برنامه ریزی شد و مقرر بود تا همزمان با جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات برگزار شود اما زمان برگزاری آن به چند ماه آینده موکول شد.
وی با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هر سال جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات را برگزار می‌کند، گفت: در سال‌های گذشته جایزه تعالی در قالب این جشنواره به ارکان زیست بوم فناوری اطلاعات و ارتباطات تعلق می‌گرفت اما امنیت در بین آنها نبود.
معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به هشتمین جشنواره «افتا» ا فزود: بخش‌هایی از زیست بوم امنیت اطلاعات در این رویداد مشارکت دارند مانند ایده‌ها، بازار، و مراکز آپا که به مدت هفت ماه در کنار هم برای تعالی زیست بوم امنیت اطلاعات تلاش می‌کنند.
اختتامیه این جشنواره بهمن ماه سال جاری برگزار با معرفی برگزیدگان رویدادهای مختلف و اعطای جوایز برگزار خواهد شد.
برگزاری مسابقه ملی فتح‌پرچم که مانور شبیه‌سازی شده‌ای در فضای سایبری محسوب شود و رویداد ایده‌های "نوافتا" با هدف ترویج نوآوری و رشد و توسعه ایده‌های نوین امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات از برنامه‌های جشنواره افتا است.
شبیه سازی یک حمله کامل سایبری توسط متخصصان، کارگاه‌های آموزشی با هدف افزایش دانش و مهارت شرکت‌کنندگان در زمینه‌های مختلف امنیت فضای تبادل اطلاعات توسط استادان و متخصصان و نمایشگاه زیست بوم افتا با هدف نمایش دستاوردها، خدمات و محصولات سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات از دیگر برنامه‌های این رویداد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار