اداره کل هواشناسی استان اصفهان ظهر شنبه ۱۳ خرداد درباره فعالیت سامانه ناپایدار بارشی در این استان ۲ هشدار سطح زرد صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۰۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸ 03 June 2023

هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی اصفهان در اطلاعیه نخست نسبت به فعالیت سامانه بارشی از اواخر امروز شنبه تا روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد ماه هشدار سطح زرد داده است‌.
در این اطلاعیه آمده است از شامگاه امروز بارش رگبار بهاری گاهی همراه با رعد و برق و وقوع صاعقه و ریزش تگرگ مناطق غرب استان را فرا می‌گیرد. شدت بارندگی در روز یکشنبه در خوانسار، گلپایگان و فریدون‌شهر پیش‌بینی شده و این بارش‌ها طی روز دوشنبه در بویین و میاندشت، خوانسار، گلپایگان، فریدون‌شهر، داران و میمه ادامه می‌یابد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه افزوده است که احتمال لغزندگی سطح جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه‌های فصلی، کاهش دید در جاده‌ها و اختلال در راه‌های روستایی بواسطه رگبار باران طی این مدت وجود دارد.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان به هموطنان توصیه کرده است که تا اواسط هفته جاری در سفرهای برون و درون شهری و فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط کرده و از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند و در صورت سفر با خودرو تجهیزات لازم همراه داشته باشند.

در این اطلاعیه همچنین بر لزوم آماده باش دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و اتخاذ تدابیر در فعالیت‌های کشاورزی تاکید شده است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین در اطلاعیه دوم نسبت به وزش باد شدید و وقوع تند باد لحظه‌ای و گرد و خاک از بعد از ظهر یکشنبه ۱۴ خرداد تا شامگاه سه‌شنبه پیش رو هشدار داده و افزوده است که اوج وزش باد در روز دوشنبه و در بیشتر مناطق بویژه مهاباد، بادرود، خوانسار، اصفهان، دهق، انارک، مورچه خورت، میمه، کاشان، آران و بیدگل، اردستان، نجفآباد، دهاقان، گلپایگان، کبوترآباد، ورزنه، نائین، چوپانان، داران، بویین و میاندشت، شهرضا و داران خواهد بود.

هواشناسی استان نسبت به احتمال خیزش گردوخاک در مناطق مستعد شرق و شمال استان بر اثر وزش باد شدید هشدار داده و اضافه کرده است که آسیب به صنعت کشاورزی، سازه‌های شهری و روستایی، شکستن درختان فرسوده؛ اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی استان به‌ویژه ساعات بعدازظهر و کاهش دید بواسطه گرد و خاک دور از انتظار نیست.

در این اطلاعیه بر لزوم توقف فعالیت‌ها در فضای باز و ارتفاعات و پرهیز از توقف در زیر درختان و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی تاکید شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار