مجری طرح‌های آزادراهی مرکز و جنوب کشور و مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: در کشور ما بعد از انقلاب اسلامی نزدیک به ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه آزادراهی کشور اضافه شد.
کد خبر: ۱۱۰۸۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲ 06 June 2023

علیرضا صلواتی اظهارداشت: توسعه آزادراه‌ها علت توسعه در کشور هستند و ساخت و افزایش آزادراه‌ها به‌ویژه در دولت سیزدهم به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر دولت برای نقش آفرینی بیشتر بخش خصوصی در موضوع احداث آزادراه‌ها برنامه ویژه‌ای داشته که بخش خصوصی با سرمایه گذاری و روند احداث و پیشرفت آزادراه‌های کشور را بیش از گذشته دنبال کند.

مجری طرح‌های آزادراهی مرکز و جنوب کشور ادامه داد: هم اینک حدود یک هزار کیلومتر آزادراه در کشور با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در حال احداث است و بر اساس برنامه ریزی قرار است همه آن‌ها تا پایان دولت به بهره برداری برسد.

صلواتی افزود: توسعه آزادراه‌ها برای افزایش شریان‌های (کریدور) اصلی کشور نقش بسزایی دارد و در کنار آن به پیشرفت متوازن نواحی اطراف آن می‌انجامد که این نیز از جمله دیدگاه‌ها و سیاست‌های دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

وی گفت: شرق کشور آن طور که باید و شاید شاهد توسعه آزادراه‌ها و کریدورهای ترانزیتی نبوده است و با توجه به اینکه نواحی اصلی و استان‌های مهمی در آن مناطق مستقر هستند، بنابراین باید با برنامه ویژه‌ای برای توسعه آن‌ها گام برداشت، توسعه ریلی در شرق و جنوب شرقی به ویژه بندر چابهار و سواحل مُکران و آزادراه‌های مرتبط با آن‌ها در دستور کار قرار گرفته و حتی اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز برای این مهم لحاظ شده است.

مجری کل طرح‌های زیربنایی اصفهان درباره شرایط و وضعیت این استان اظهارداشت: اصفهان را می‌توان چهارراه اصلی عبور و مرور در کشور نامگذاری کرد به این دلیل چه تردد در محورهای شمالی به جنوبی و همچنین شرقی به غربی و بالعکس مستلزم عبور از این استان است بنابراین نقش آن بیش از گذشته با اهمیت جلوه می‌کند.

صلواتی خاطرنشان کرد: سهم انتقال بار در مقایسه با سایر نقاط کشور در مرکز کشور بیش از سایر مناطق است، بنابراین شماری از محورهای مواصلاتی این استان به صورت چهار بانده احداث شده و تبدیل دیگر محورهایی این استان به جاده‌های چهار بانده از جمله ضروریات این دیار به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: محورهایی همچون اصفهان - شیراز، اصفهان- تهران، اصفهان-یزد اصفهان-کرمان و اصفهان- چهارمحال و بختیاری برای تبدیل به چهاربانده شدن و همچنین ایجاد شبکه آزادراهی در دستور کار قرار گرفته است.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان درباره آزادراه اصفهان-شیراز تصریح کرد: آزادراه اصفهان شیراز به طول ۲۲۴ کیلومتر از بزرگترین آزادراه‌های کشور به شمار می‌رود و وقتی به بهره برداری برسد اثربخشی و فایده آن برای همگان بیش از پیش روشن‌تر خواهد شد، قرارداد آن اواخر سال ۹۱ منعقد شد و قرار بود سال ۹۵ افتتاح شود اما برغم تمام تلاش‌های صورت گرفته بیشتر به دلیل کمبود اعتبار تاکنون محقق نشده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار