شهردار اصفهان گفت: سعی کرده‌ایم بازار صنایع دستی در شهر اصفهان داغ شود، در این راستا درصدد هستیم امکان رفت‌و آمد توریست را فراهم کنیم، این آمادگی را داریم از ظرفیت خواهرخوانده‌ها برای فروش و معرفی صنایع دستی بهره ببریم.
کد خبر: ۱۱۰۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱ 07 June 2023

علی قاسم زاده در نشستی که به مناسبت هفته صنایع دستی برگزار شد اظهار کرد: ایجاد گذر دائمی صنایع‌دستی در شهر به عنوان یک طرح پیشنهادی و جایگزین مطرح است تا علاوه بر نام‌گذاری یک گذر به نام یک صنایع دستی، کارگاه انجام همان هنر در آن محل به‌صورت زنده برای رهگذران فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات مهم انجام شده برای رونق گردشگری از سوی شهرداری اصفهان، صدور پروانه ساخت هتل در اصفهان با تخفیف ۹۹ درصدی است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های یک شهر فرهنگی پویا و زنده، برگزاری متعدد رویدادهای فرهنگی است، گفت: انتقاد صحیح باید انجام شود، اما این انتقاد نباید بهانه‌ای برای ممانعت از اجرای رویدادهای فرهنگی باشد، زیرا شهری زنده است که رویدادهای مختلف فرهنگی به صورت روزانه در آن برگزار شود.

اما در این نشست شهردار اصفهان به سوالات خبرنگاران پیرامون موضوعات دیگر جز صنایع دستی پاسخ داد.

قاسم زاده در واکنش به انتقاد خبرنگاران نسبت به انتصاب رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با تخصص دندانپزشکی توضیح داد: معتقدم رشته دانشگاهی افراد معرف شخصیت آن‌ها نیست.

وی بدون اشاره به اینکه آیا گزینه هایی با تخصص فرهنگی در بدنه شهرداری وجود دارد یا نه تاکید کرد: توانمندی و مهارت افراد بسیار مهم است، در این راستا باید فرصت بدهیم و پس از دیدن عملکرد وی داوری و قضاوت کنیم.این موضوع که یک چهره علمی نتواند در حوزه‌های دیگر همچون حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز فعالیت مفیدی داشته باشد، نکته درستی نیست.

به گفته شهردار اصفهان معاون جدید فرهنگی شهرداری را برای آزمون و خطا نیاورده‌ایم، چرا که چهره فعال حوزه اجتماعی است و سابقه کار فرهنگی دارد و یک شخصیت علمی و ملی به‌شمار می‌رود.

قاسم‌زاده در خصوص مباحث مطرح شده درباره مدرسه حلبیان نیز گفت: پیرامون این موضوع جلسه‌ای برگزار و قرار شد شهرداری ورود و بررسی کند، اما مهم این است که شهرداری پس از تحویل و مرمت از این مدرسه با چه کاربری از آن استفاده کند، در این راستا اگر ایده‌ای دارید انعکاس دهید تا پس از مرمت رقم بخورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار