در ۲۴ ساعت گذشته ۸۵ منزل مسکونی بر اثر آبگرفتگی در شهرستان‌های درگیر سیلاب استان اصفهان تخلیه شدند.
کد خبر: ۱۱۰۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ 09 June 2023

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بیش از ۱۲۰ تیم امدادی از مدیریت بحران، فرمانداری‌ها، جمعیت هلال احمر، امور منابع آب، راهداری، پلیس راه و راهور، نیروی انتظامی، اورژانس و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای کمک رسانی در حوادث رخداده ناشی از بارش‌های باران و تگرگ، وزش طوفان و خیزش کانون‌های گردو غبار در شهرستان‌های اردستان، کوهپایه، نائین، اصفهان، برخوار، هرند و ورزنه امداد رسانی کردند.
منصور شیشه فروش با بیان اینکه در این حادثه تعدادی از مسیل‌ها بازگشایی و گل و لای معابر تخلیه شده است، افزود: عوامل امدادی تا بعد از ظهر امروز برای پیشگیری و کنترل حوادث ناشی از وزش تند باد و بارش‌های ناگهانی باران آماده باش هستند.
وی با اشاره به اینکه محدودیت تردد موقت در محور‌های تحت تأثیر سیل از جمله جاده اصفهان به کوهپایه و نیز جاده نائین به اردستان اعمال شده بود که هم اینک این مسیر‌ها بازگشایی شده است، گفت: ۲۲۰ نفر از رانندگان و افراد در معرض سیل نیز عصر دیروز توسط عوامل امدادی نجات یافتند.
منصور شیشه فروش به تخلیه به موقع اماکن مسکونی روستایی در معرض خطر سیل اشاره کرد و گفت: به عشایر منطقه امین آباد شهرضا کمک رسانی شده و تامین نیاز‌های اولیه امدادی برای حادثه دیدگان پیش‌بینی شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اعزام ماشین آلات امدادی و راهسازی برای رفع خطر و پاکسازی مناطق تحت تأثیر طوفان و کنترل حوادث ناشی از سقوط اشجار خبرداد، افزود: از چند روز پیش بصورت مداوم هشدار‌های ایمنی به دستگاه‌های امدادی در خصوص آمادگی در برابر حوادث ابلاغ و اطلاع رسانی شده بود و در اثر حوادث سیل و مخاطرات جوی روز گذشته (۱۸ خرداد) خساراتی به بخش‌های کشاورزی، اماکن مسکونی، راه‌ها، پل‌ها، تأسیسات شهری و روستایی، معابر بخش دام و طیور و زنبور عسل شبکه‌های برق و آب وارد شد.
دیروز در اثر وقوع سیل و تخریب منزل مسکونی در روستای نهوج اردستان ۳ نفر جان باختند و یک نفر هم در اثر سیلابی شدن جاده کوهپایه به نایین جان خود را از دست داد.
همچنین وقوع توفان شن در شهر کمشچه سبب مصدوم شدن ۶ نفر در اثر ریزش دیوار شد و مصدومان حادثه به بیمارستان در منطقه دولت‌آباد اعزام شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار