مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: در سال گذشته ۳۳۷ طرح صنایع دستی توسط مددجویان هنرمند تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۱۰۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳ 10 June 2023

کریم زارع همزمان با روز ملی صنایع دستی با اشاره به اینکه تسهیلات اعطایی از سوی این نهاد به مددجویان باعث شده تا صنایع دستی حفظ و احیا شود، اظهار داشت: سال گذشته به ۳۳۷ طرح مددجویی در زمینه صنایع دستی از جمله فیروزه کوبی، قلمزنی، میناکاری، نگارگری و …، اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات در دو بخش ایجاد و توسعه مشاغل به مددجویان اعطا می‌شود، ادامه داد: وام‌های کمیته امداد با دوره بازپرداخت ۷ ساله به مددجویان اعطا می‌شود که با هدف پایداری اشتغال، کارشناسان در بازه زمانی ۵ ساله بر طرح‌های مددجویی نظارت دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با توجه به برنامه‌های کمیته امداد برای حمایت از تولید محصولات مددجویان و ضرورت حمایت از بازار فروش تولیدات آنان، افزود: امسال نیز به منظور تسهیل در شرایط فروش محصولات مددجویان در فروشگاه‌های اینترنتی و سکوهای فروش مجازی برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه این استان یکی از قطب‌های مهم صنایع دستی کشور است و ارائه آموزش اصولی و مفید به متقاضیان فعالیت در این عرصه به ویژه مددجویان تحت حمایت از الزامات این حوزه می‌باشد، گفت: در سال گذشته هزار و ۲۷۵ مددجوی تحت حمایت با معرفی به مراکز فنی و حرفه‌ای، همچنین آموزشگاه‌های آزاد و … در دوره‌های آموزش صنایع دستی شرکت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار