رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با ارسال پیامک جعلی حاوی لینک احراز هویت سامانه "ثنا" از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۹۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲ 10 June 2023

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی روز شنبه افزود: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها، این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در بررسی صورت گرفته مشخص شد شاکیان پیامکی جعلی با عنوان "شکوائیه علیه شما" را دریافت می‌کردند که حاوی لینک احراز هویت سامانه ثنا بود و آنها پس از ورود به این لینک ناشناس و پرداخت مبلغ ۲۰ هزار ریال، متوجه می‌شدند که تمام موجودی حسابشان برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا اصفهان افزود: درگاه جعلی که مالباختگان اطلاعات حساب بانکی خود را در آن وارد می‌کردند برای آنها ارسال می‌شد و پس از نصب اپلیکیشن توسط قربانیان، فرد کلاهبردار به پیامک‌های گوشی آنها دسترسی می‌یافت و با سرقت رمز دوم، تمام موجودی حساب آنها را خالی می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: کلاهبردار با دسترسی به فهرست مُخاطبان قربانی، پیامک مذکور را برای سایر دوستان او نیز ارسال می‌کرد تا به این طریق از آنان نیز کلاهبرداری کند.

سرهنگ مرتضوی افزود: با اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس، سرانجام هویت فرد کلاهبردار مشخص و این فرد در یک عملیات ضربتی توسط ماموران دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

وی با اشاره به اینکه پیامک‌های ارسالی از سوی قوه قضاییه با سرشماره ADLIRAN بوده و فاقد لینک است، به شهروندان یادآور شد که برای مشاهده ابلاغ الکترونیک قضایی نیاز به واریز وجه نیست و آنها باید صرفا به سامانه eblagh.adliran.ir مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار