رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به حوزه صنعت استان، گفت: با فک پلمب محصولات نساجی مازندران، فعالیت این کارخانه تولیدی مازندران با 400 کارگر آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳ 15 October 2015
به گزارش تابناک مازندران از ساری، محمد محمدپور عمران ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه با سفر کاروان تدبیر وامید به استان، در حوزه صنعت، شاهد ارتقاءحوزه صنعت و ایجاد اشتغال دراین زمینه خواهیم بود.
وی افزود: با توجه به اینکه نساجی مازندران مهم‌ترین صنعت استان بود، با پرداخت 18 میلیارد تومان مطالبات کارگران و خارج کردن دستگاه‌ها و ماشین آلات آن که در توقیف گمرگ بود، این صنعت توسط وزیر صنعت فک پلمب شد و دوباره شروع  به فعالیت کرده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: در این کارخانه ‌اکنون 400 کارگر مشغول فعالیت هستند که با تجهیزات بیشتر به هزار نفر نیز خواهد رسید.
محمدپور با اشاره به برند جهانی کاله مازندران گفت: 2‌‌ماه گذشته این شرکت با حضور در نمایشگاه بزرگ غذایی جهان در مسکو، عنوان شرکت ممتاز را به خود اختصاص داد و لوح تقدیر دریافت کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: با اعطای تسهیلات بانکی، تلاش می‌کنیم صنایع غذایی نیمه‌تمام به اتمام برسد و با تامین سرمایه در گردش در این حوزه اشتغال‌زایی را افزایش دهیم.
محمدپور تصریح کرد: در شش ماه گذشته، 50 درصد صادرات استان به‌دلیل کاهش صادرات سیمان، کاهش یافت اما خوشبختانه با صادرات محصولات لبنی، غذایی‌، لوله و پروفیل از نظر ارزشی هیچ تنزلی نداشتیم.
وی به طرح‌های نیمه‌تمام این حوزه ‌در استان اشاره کرد و گفت: عمده این صنایع موضوع نقدینگی و سرمایه ثابت نیاز دارند که در صورت تامین بیش از هفت هزار شغل در استان ایجاد خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران بیان کرد: برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی استان، هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که 700 میلیارد تومان تسهیلات بانکی جهت اتمام طرح‌های نیمه تمام اختصاص یافت.
وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات در استان در بحث رونق صنعت، نبود زمین کافی در استان بوده که در این زمینه اگر یک درصد زمین‌های موجود با توافق مالکین  خریداری شود، می‌توانیم  جهت ارتقا کاربری و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی  اقدامات مناسبی را انجام دهیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید مدتضی حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
اون زمانی که نساجی ها رو خابوندن به فکر مردان نان اور خانواده ها بودند .نمیدونستند که بعد از این زن و بچه هاشون چی بخورن . نماینده ها ی مازندران کجا بودند . این از طرف شخصی هست که عضو یکی از اون خانواده هاست .خاهشن نزارین تکرار بشه لطفا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار