معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در مشهد و شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 21 October 2015
حجت الاسلام جمال ایزدی در نشستی مطبوعاتی به منظور تشریح برنامه‌های سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم که در محل سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: حضور 70 درصد ثبت‌نام‌کنندگان در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی الزامی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ارتباط با برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قران کریم خراسان رضوی ادامه داد: ثبت‌نام مسابقات قرآن کریم در نیمه اول مهرماه به پایان رسیده و از هفته آینده مسابقات در مرحله شهرستانی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش داریم این مسابقات در مرحله شهرستانی باشکوه و کیفیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته انجام شود، افزود: طبق مصوبه که اخیرا توسط ستاد مسابقات استان به تصویب رسیده است تنها در صورتی نتیجه مسابقات قرآن شهرستان برای ستاد مسابقات استان قابل پذیرش است که حداقل 70 درصد ثبت نام کنندگان در مسابقات شهرستانی حضور یابند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تبیین کرد: این مصوبه در راستای اجرای هرچه مطلوبتر سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: متسابقین این دوره از مسابقات می توانند در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، معارف، اذان، ابتهال، دعاخوانی، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم شرکت داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به حضور بیش از 500 هزار شرکت کننده در بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان خراسان رضوی اضافه کرد: از این میزان 280 هزار نفر در سنین بالای 16 سال بودند که امسال مسابقات به دو گروه زیر 18 سال و بالای 18 سال تقسیم شده است.

وی متولی برگزاری مسابقات زیر 18 سال امسال را اداره کل آموزش و پرورش استان دانست و عنوان کرد: در همین راستا از 123 هزار شرکت کننده بالای 18 سال این دوره از مسابقات بیش از 50 هزار نفر یعنی حدود 40 درصد به استان خراسان رضوی تعلق دارند.

ایزدی خاطرنشان کرد: از مجموع شرکت‌کنندگان این دوره نیز 25 هزار و 768 نفر خانم و 7 هزار و 895 نفر آقا هستند که به رقابت با همدیگر می‌پردازند.

وی عنوان کرد: استان خراسان رضوی سال گذشته توانست رتبه نخست را در طرح تربیت قاریان قرآنی را از آن خود کند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار