کد خبر: ۱۲۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵ 08 November 2015

مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقه های قرآنی عصر روز یکشنبه در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج آغاز شد.

به گزارش ایرنا، سی و هشتمین دوره مسابقه های قرآنی که با همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در البرز همزمان با دیگر استان های کشور برگزار می شود، به مدت پنج روز ادامه می یابد.

این مسابقه ها در رشته های حفظ پنج، 10و 20 جزء و حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعاخوانی، اذان، تواشیح و ابتهال با حضور 168 نفر که شامل 81 خواهر و 87 برادر بالای 18 سال هستند، برگزار می شود.

روزهای 17 و 18 آبان این مسابقه ها در بخش برادران و 19 و 20 آبان در بخش خواهران برگزار می شود و روز 21 آبان ماه مسابقه های ابتهال و تواشیح برگزار می شود.

همچنین مسابقه در رشته های اذان و ابتهال ویژه بخش برادران است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در آیین افتتاحیه این دوره از مسابقه ها گفت: جامعه قرآنی کشور امروز عزادار است بطوریکه رهبر معظم انقلاب برای وقوع حادثه منا به شدت محزون شدند ولی به دلیل درگذشت قاریان ممتاز کشورمان در این فاجعه عزادار شدند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی در ادامه قرآن را نوری دانست که تا زمانی که هر کسی از این نور استفاده کند در هدایت و حمایت ملائکه و خدا هستند ولی کسی که از این نور فاصله بگیرد بازنده است.

وی برگزاری مسابقه های قرآنی را عاملی برای تشویق جوانان به امور قرآنی عنوان کرد و افزود: در این مسابقه ها، رقابت بین شرکت کنندگان هدف اصلی نیست بلکه هدف اصلی ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی است.

وی اظهار داشت: متاسفانه جامعه ما از قرآن فاصله گرفته و جامعه را برنامه های مخالف قرآن فراگرفته و وجود چهره ها و جمع های قرآنی باعث می شود تا خدا با اهل زمین با وجود این همه گناه، مهربان باشد.

در مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقه های قرآنی، حدود 9 هزار نفر بالای 18 سال شرکت کردند در حالیکه در سال های گذشته در این مسابقه ها گروه سنی شکوفه ها نیز شرکت داده می شدند ولی براساس برنامه ریزیهای انجام شده مقرر شده تا مسابقه شکوفه ها در زمان دیگری برگزار شود.

منتخبین این دوره از مسابقه ها در مرحله استانی که نفرات اول هر بخش هستند، به مسابقه های کشوری که در نیمه دوم آذرماه در تهران برگزار می شود، اعزام می شوند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار