آنان که زن را به دید ابزار اقتصادی محض یا ابزار خانه‌داری محض می‌ بینند بر عدالت و برابری خداوند که یکی از صفات ثبوتیه اوست خلل و خدشه وارد می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ 14 November 2015
معاون فرماندار دنا گفت :آنان که زن را به دید ابزار اقتصادی محض یا ابزار خانه‌داری محض می‌ بینند بر عدالت و برابری خداوند که یکی از صفات ثبوتیه اوست خلل و خدشه وارد می‌کنند.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،به نقل از سفیر دنا کمیته کار گروه بانوان به ریاست معاون فرماندار دنا و با حضور تشکل ها و انجمن های مردم نهاد و کارکنان زن ادارات در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان دنا تشکیل شد.
صداقت معاون فرماندار دنا در این جلسه اظهار داشت: نقش زنان در تامین خانواده و جامعه سالم بسیار کلیدی است و باید شیوه های صحیح زندگی، سلامت جسمی، روانی و اجتماعی زنان و اهمیت نگاه کامل به شرایطی زندگی آنان از منظر اقتصادی، آموزشی و حمایتی در مورد توجه جدی قرار بگیرد.
وی به نقش ارزنده بانوان شهرستان دنا در عرصه های مختلف قبل از انقلاب تا کنون اشاره کرد و گفت:زنان این شهرستان علاوه بر همسر داری و مادر بودن پا به پای مردان در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته اند و مهم ترین وظیفه مسئولان این شهرستان برنامه ریزی دقیق و منسجم جهت رفع مشکلات بانوان است.
صداقت بیان داشت: آنان که زن را به دید ابزار اقتصادی محض یا ابزار خانه‌داری محض می‌ بینند بر عدالت و برابری خداوند که یکی از صفات ثبوتیه اوست خلل و خدشه وارد می‌کنند.
وی ادامه داد: این عقاید ریشه در تکبر و غرور مردان یا برگرفته از عقاید جاهلیت گذشته و یا ریشه در عقده‌های روانی فردی و جمعی دارد.
معاون فرماندار دنا به عدم رعایت حق زنان در جامعه به خصوص در موضوع حق شرعی ارث ،عدم توزیع عادلانه پست‌ها و مسؤلیت‌های جامعه بین زن و مرد ،نبود حمایت انجمن یا نهادهای مستقل از زنان بی‌سرپرست در شهرستان و عدم توزیع سرمایه و اشتغال‌زایی عادلانه را از جمله مشکلات دامنگیر جامعه زنان در شهرستان دنا عنوان کرد .
وی به ضروروت داشتن برنامه های لازم جهت ارتقاء سلامت زنان و خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان تاکید و عنوان کرد: برنامه هایی در این باره پیش بینی شده که با همکاری دستگاه های اجرایی در سال ۹۴ در حوزه زنان شاهد تحولی اساسی و رشد در جایگاه زنان استان بویژه در مسئولیت‌ها اجرایی هستیم.
این مسئول در ادامه گفت: این مشکلات جامعه زنان را دچار چالش جدی کرده و جامعه زنان باید دست در دست هم این مشکلات را به حداقل برسانند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار