رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه:
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این دردآور است وقتی را که برای امور روزمره خود می‌گذاریم برای مسائل قرآنی صرف نمی‌کنیم.
کد خبر: ۱۳۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ 17 November 2015
حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی در مراسم افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم و اذان و دعاخوانی خراسان رضوی در مسجد مهدیه قوچان اظهار کرد: یکی از بزرگترین رسالت‌ها در دوره حکومت اسلامی نشر و ترویج قرآن کریم بوده و مسابقات قرآنی یکی از این اقدامات ترویجی و تبلیغی به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه برای پیدا کردن جایگاه قرآن در نظام فرهنگی و آموزشی باید در ترویج آن تلاش انجام شود، افزود: جامعه‌ای که با قرآن مأنوس نیستند کمتر دارای اندیشه قرآنی و اندیشمند این حوزه هستند و مسابقات قرآنی مقدمه‌ای برای اقشار مختلف مردم از جمله جوانان و نوجوانان برای صرف وقت بیشتر برای قرآن است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به این موضوع که فعالیت‌های قرآنی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری برای حرکت جامعه به سمت قرآن و عمل و بهره‌مندی از آیات آن است، تصریح کرد: حفظ قرآن مقدمه‌ای برای اُنس با قرآن بوده و قرین بودن آدمی در صبح و شام با قرآن این امکان را می‌دهد که قلب خانه و ظرف قرآنی شود.

وی با تأکید بر اینکه اُنس جوانان با قرآن سبب پذیراشدن لب و جان و عجین شدن گوشت و پوست با آیات الهی می‌شود، بیان کرد: محسن حاجی حسنی کارگر در عروجی شهادت‌گونه به دیدار معبود شتافت اما این نکته درباره وی حائز اهمیت است که سیرت و رفتار وی برای همه اعجازانگیز بود.

حسینی یادآور شد: این شخص به گفته همگان شخصی نبود که تنها قاری قرآن باشد بلکه قرآن به جان، رفتار و گفتار وی تجلی پیدا کرده و هدف از برگزاری این مسابقات نیز تربیت همین حاجی حسنی‌ها و حاج حسن‌های دانش است.

وی با یادآوری اینکه اهالی قرآن در بالاترین درجه قرار دارند و هر کسی که در دنیا به قرآن نپرداخته و فعالیت قرآنی نداشته باشد جزء زیانکارترین افراد است، گفت: خادمان قرآنی در راستای اعتلای فرهنگ قرآن مجاهدت‌های بسیاری دارند اما با جایی که باید به آن برسیم فاصله‌های بسیار وجود دارد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه پس از گذشت 37 سال از انقلاب هنوز افرادی وجود دارند که نمی‌توانند قرآن را بخوانند یا معنی آن را به درستی بفهمند، تأکید کرد: این دردآور است که وقتی را که برای امور روزمره خود می‌گذاریم برای مسائل قرآنی صرف نمی‌کنیم.

وی با گلایه نسبت به این موضوع که به رقابت‌های ورزشی و هنری بیشتر از رقابت‌های قرآنی پرداخته می‌شود، خاطرنشان کرد: با ایجاد برنامه‌ها و طرح‌های بهتر می‌تواند جذابیت در برنامه‌های قرآنی ایجاد کرد و بر محتوای این فعالیت‌ها افزود.

حسینی عنوان کرد: باید مسابقات، محافل و جلسات قرآنی رشد پیدا کرده و ما هنوز در ابتدای این مسیر قرار داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار