امام جمعه قوچان:
امام جمعه قوچان گفت: مشکلات جهان اسلام تا زمانی که به دعواها و جنگ‌های مذهبی خاتمه داده نشود حل نشده و پیام وحدت میان شیعه و سنی باید خروجی عملی جلسات و مسابقات قرآنی باشد.
کد خبر: ۱۳۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 17 November 2015
حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی در مراسم افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم و اذان و دعاخوانی خراسان رضوی در مسجد مهدیه قوچان اظهار کرد: قرآن مجید کتاب هدایتگر و آن چیزی که بهتر، مطمئن‌تر، محکم‌تر و روشن‌تر است و قرآن به تدبر در خود دعوت می‌کند و این نبود تحریف و دست‌کاری نشدن در آیات الهی از معجزات آن به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: قرآن به تحدی و مبارزه طلبی دعوت می‌کند و این کتابی است که تاکنون هیچکس نتوانسته و نخواهد توانست همانند آن را بیاورد و این نکته قابل تأملی در عظمت قرآن بوده که تا دامنه قیامت هیچکس نمی‌تواند آیه‌ای همانند آیات قرآن بیاورد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با اشاره به اهمیت برگزاری محافل و مجالس قرآنی گفت: باید فرهنگ و رفتار به همراه نیت و گفتار همه قرآنی شود تا جامعه‌ای نورانی از آن به وجود آید و وحدت قرار دادن قرآن سبب احترام گذاشتن به مقدسات، اقوام می‌شود.

وی تأکید کرد: قرآن باید به همه دعواهای و جنگ‌های مذهبی خاتمه دهد و دعوای میان شیعه و سنی معنا نمی‌دهد و هرجا که جنگی بود نشان از آن دارد که از قرآن دور شده‌ایم.

طباطبایی با تأکید بر اینکه همانگونه که عشق و محبت به اهل بیت در وجود شیعه وجود دارد باید نسبت به اصحاب و یاران پیامبر نیز این احترام وجود داشته باشد، بیان کرد: مشکلات جهان اسلام تا زمانی که به دعواها و جنگ‌های مذهبی خاتمه داده نشود حل نشده و پیام وحدت میان شیعه و سنی باید خروجی عملی جلسات و مسابقات قرآنی باشد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار