رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف کشور:
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: مسابقات قرآنی یک فعالیت ترویجی و تبلیغی بوده که رسالت اصلی آن کشف استعدادهای قرآنی است تا از این طریق آن را به خوبی ترویج دهد.
کد خبر: ۱۳۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶ 18 November 2015
حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی در حاشیه برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم و اذان و دعاخوانی خراسان رضوی در قوچان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسابقات قرآنی یک فعالیت ترویجی و تبلیغی بوده که رسالت اصلی آن کشف استعدادهای قرآنی است تا از این طریق آن را به خوبی ترویج دهد.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات و برنامه‌های قرآنی به طور دائم در مرکز استان خوب است، تصریح کرد: این کار نورانی باید در نقاط مختلف استان و سطح شهرستان‌ها نیز به اجرا درآید تا علاوه بر به وجود آمدن ظرفیت‌های متعدد فضای قرآنی در سراسر استان نیز آکنده شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه قوچان را دارای استعدادهای خوب قرآنی برشمرده و تأکید کرد: این دست اقدامات زمینه‌ای را مهیا می‌کند که علاوه بر حضور اساتید و چهره‌های قرآنی به سطح شهرستان، در میان جوانان نیز انگیزه و علاقه ایجاد شود و اشتیاق بیشتری نسبت به برنامه‌های قرآنی نشان بدهند.

وی تمام مردم را عاشق، شیفته و خادم قرآن دانست و گفت: مهم‌ترین هدف در زمینه برگزاری این مسابقات دعوت مردم به ویژه جوانان به قرآن بوده، زیرا این کتاب، هدایتگر سعادت و نسخه‌ای شفابخش است.

حسینی با بیان اینکه خیر دنیا و آخرت در قرآن بوده و باید با داشتن رفتار و گفتار قرآنی زندگی کنیم، بیان کرد: هدف از این جلسات و تجمعات آشنایی با قرآن و سرلوحه قراردادن آن در کارها بوده، چراکه این نظام اسلامی و انقلاب از ابتدا شعارش حکومت مبتنی بر قرآن بوده است.

وی قدم نخست در تربیت قرآنی را خواندن قرآن و فهم آیات الهی برای عمل به آنها برشمرده و خاطرنشان کرد: باید از جوانان دعوت کرد تا ضمن حضور در این برنامه‌های قرآنی، تلاوت و حفظ آیات قرآن کریم را انجام داده تا زمینه آشنایی هرچه بیشتر این کتاب حیات‌بخش فراهم شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار