امام جمعه اصفهان:
تابناک: میدان امام بارها شاهد برگزاری اجتماعات مختلف مناسبتی است اما یک بار مورد بی‌حرمتی به نوامیس گزارش نشده ؛ میدانید چرا؟چون در اجتماعات مناسبتی چندهزار "آدم" چندهزار "مومن" چند هزار"مسلمان" درکنار یکدیگر جمع میشوند اما آیا در کنسرتها هم همین طور است؟.
کد خبر: ۱۳۲۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴ 20 November 2015
به گزارش تابناک اصفهان، خطبه های این هفته نماز جمعه اصفهان از سوی آیت الله طباطبائی نژاد ایراد شد.

وی در خطبه های این هفته مسائلی همچون، گلایه از یکی مصوبات شورای شهر در خصوص معافیت مالیاتی کنسرت ها، موضوع داعش و حادثه تروریستی فرانسه و نیز سالروز تشکیل بسیج را مطرح کرد:

وی گفت: شورای شهر اصفهان که عنوان اسلامی بودن را یدک می کشد لایحه ای را در هفته گذشته به تصویب رسانده که به موجب آن کنسرت های سنتی و غیر سنتی از این پس به ترتیب از 100 و 60 درصد معافیت مالیاتی و عوارض به شهرداری اصفهان برخوردار خواهند بود.

وی با بیان اینکه با برگزاری کنسرت به هر نام و عنوانی مخالف هستم، افزود: برگزاری کنسرت ها با آن بلیط های نجومی چه دردی از دردهای جامعه ما کم می کند، کدام گرسنه را سیر می کند اصلا چه چیز به نظام و مملکت اضافه می کند؟ معافیت مالیاتی از کنسرت ها برداشته شده اما به هزار بهانه از یک بیچاره ای که در یک واحد مسکونی اقامت دارد عوارض و مالیات گرفته می شود؛ این سبک مسلمان بودن نیست که با فکرها و مرام هایشان این کارها را خوب می دانند و برای آن تبلیغ می کنند.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه حرکت های فرهنگی از این دست بیش از یک توهم نیست، گفت: من مراتب اعتراض خود را به مسئولان ارشاد استان نیز گفته ام؛ مجوز اجرای یک کنسرت در شب صادر می شود اما لحظه ای به این مساله توجه نمی شود که دو هزار دختر و پسری که در یک سالن کنار هم می نشینند چگونه باید کنترل و مهار شوند؟ میدان امام اصفهان بارها شاهد برگزاری اجتماعات مختلف مناسبتی در ایام مختلف سال است اما حتی یک بار یک مورد بی حرمتی به نوامیس در تمام این سال ها گزارش نشده است؛ می دانید چرا؟ چون در اجتماعات مناسبتی چند هزار "آدم" چند هزار "مومن" چند هزار "مسلمان" در کنار یکدیگر جمع می شوند اما آیا در کنسرت ها هم همین طور است؟

وی گفت: امروز نخستین روز از هفته بسیج است روزی که امام راحل فرمان تشکیل ارتش 20 میلیونی را بر اساس حکمت و تدبیر صادر کرد.

طباطبایی‌نژاد با تأکید بر آیه شریفه قرآن کریم مبنی بر اینکه چنانچه تقوا داشته باشید خداوند نوری عطا می‌کند که آینده را تحت تأثیر قرار می‌دهد گفت: یک سال پیش از تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران امام راحل فرمان تشکیل صادر کرده‌اند و چه زیبا بسیج در دوران دفاع مقدس عمل کرد این همان نور الهی است.

خطیب نماز جمعه اصفهان یادآور شد: دفاع از ناموس، خاک و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی وظیفه یک گروه خاص نیست و این وظیفه بر عهده همه کسانی است که توانمندی دارند، این روش و منش پیامبر اکرم در صدر اسلام است.

وی اذعان کرد: بر طبق آیات شریفه قرآن کریم وظیفه حاکمیت اسلامی تهیه ادوات جنگی به اندازه‌ای است که دشمن از آنها بترسد، بسیجی بودن و آمادگی برای مبارزه با دشمن یک حکم است.

طباطبائی نژاد افزود: این فرانسوی ها، همان هایی هستند که داعشی ها را اداره می کردند و حالا ترس و وحشتی عظیم در آن کشور بوجود آمده است.

وی اظهار کرد: این داعشی ها وهابی هایی هستند که در آل سعود بوجود آمده اند و در کشورها پخش شده اند.

امام جمعه اصفهان افزود: علمای بزرگ شیعه و سنی اسلام اعلام کرده اند که آنها مسلمان نیستند و عده ای وهابی و آدم کش هستند که براحتی سر انسان ها را می برند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره با قدردانی آیت الله صافی گلپایگانی از ایشان برای گفته های اخیر درباره سرکار رفتن زن ها گفت: علما نیز با این سخن که اولویت کار باید برای مردها باشد موافق هستند.

امام جمعه اصفهان افزود: سخنانی که به نقل از من در سایت ها و روزنامه ها نوشته بودند مبنی بر اینکه کار کردن زنان ممنوع است را تکذیب می کنم.

وی تصریح کرد: من گفته بودم که باید اولویت کارها ضروری برای مردان باشد و کارهایی مانند رشته های خاص پزشکی و آموزش و پرورش برای زنان باشد.

وی ادامه داد: اگر مردی کار نکند و پول نداشته باشد نمی تواند ازدواج کند و ضرر آن متوجه زنان می شود.

وی در ادامه از خداوند خواست تا سایت ها و روزنامه نگارها را هدایت کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
صمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
آفرين !!!!!!!!
صمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
تابناك چرا نظر منو بطور ناقص نمايش دادي ؟ شما حق دخل وتصرف درنظر كاربر رونداري فقط حق داري اونو براي نمايش تاييد كني يا تاييد نكني. ديگه برات نظر نميزارم اصلا ديگه توي سايتتون هم نميام.
زارعياني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
والا ما تا حالا چند تا از اين كنسرت ها رفتيم هيچ ناهنجاري و چيز بدي بين دخترها و پسرها نديديم. تا وقتي مسائل مهم ما اينجور چيزهاست، همينطور درجا مي زنيم.
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
مشکلات رفع شد!!!!!!!
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
چرا ما به داعش ایراد میگیریم!!؟
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
راستی فایده این مجالس گریه انداختن مردم چیه شما یه فایده برای اون ذکر بفرمایید اقلا" این مجالس مردم را شاد مینماید و افسردگی نمیاورد شما فکری برای مراسم نوحه خوانی کنید.
reza
|
Finland
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
agha donya avaz shode bavar befarmaid
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار