معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از راهیابی 68 نفر از برگزیدگان سی و هشتمین دوره مسابقات حفظ، ترتیل و قرائت قرآن کریم این استان به مرحله کشوری خبر داد.
کد خبر: ۱۳۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ 21 November 2015
حجت‌الاسلام جمال ایزدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اطلاع‌رسانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم از نیمه مرداد آغاز شد که با ثبت نام 54 هزار نفر 425 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه از 46 نفر از برگزیدگان مرحله استانی که 21 خواهر و 25 نفر برادر بودند تجلیل به عمل آمد، تصریح کرد: تعداد اعزامی‌ها به مسابقات کشوری از هر رشته پنج نفر است که 68 نفر از استان خراسان رضوی که 38 برادر و 30 خواهر هستند به این مسابقات می‌روند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه 64 برنامه فرهنگی و قرآنی در طول این مسابقات در شهرستان قوچان به انجام رسید، بیان کرد: برگزاری کارگاه‌هایی با موضوع سبک زندگی اسلامی، عفاف و حجاب، پرده‌خوانی، کارگاه‌های پرسش و پاسخ، حلقه‌های معرفت از جمله این برنامه‌ها بوده که تیمی 15 نفره آن را مدیریت می‌کرد.

وی با اشاره به نفرات برتر سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی گفت: حامد علیزاده از تربت‌جام، محمد مشمول و سعید بیژنی از مشهد در رشته قرائت و سید حامد حسینی از مشهد، جواد رشید تولایی از نیشابور و سید حجت ترحمی از مشهد در رشته ترتیل حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

ایزدی اضافه کرد: مجتبی فردفانی، محمود محمدنیا و رضا گلشاهی همگی از مشهد در رشته حفظ کُل، آریا دهقانی از مشهد، علی شیخ جامی از تایباد و سعید قره‌داشی از مشهد در رشته حفظ 20 جزء، در رشته حفظ 10 جزء محمدابراهیم مشفقی و مجید نیرومند از مشهد و احمد برزگر از تربت‌جام، حمیدرضا جاوید شفیعی از مشهد، احمد البوعبادی از چناران و امین صمدی از سرخس در رشته حفظ پنج جزء به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

وی با بیان اینکه حسین مقدم‌کیا از مشهد، مهدی رجبی از تربت‌حیدریه و محمد عیدیان از مشهد نیز رتبه‌های برتر بخش دعاخوانی بودند، عنوان کرد: ایرج رضوانی از نیشابور، امین شکراللهی از مشهد و سعید ثنایی از طرقبه شاندیز رتبه‌های برتر رشته اذان هستند.

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: زینب خدادوست از سبزوار، مریم هاشمی و راحله اسکندری از مشهد در رشته قرائت و فرزانه کلالی و زهرا مهوشیان از مشهد و نسرین جوانبخت دیزاوندی از قوچان رتبه‌های برتر رشته ترتیل را از آن خود کردند.

وی اظهار کرد: سمانه محروقی، ملیحه عسگری و مهدیه مهدوی در رشته حفظ کُل قرآن، فاطمه صالح آبادی از سبزوار، بهاره علی‌آبادی از مشهد و فاطمه خالقی نیز از مشهد در رشته حفظ 20 جزء، منیره حسین‌زاده از مشهد، زهرا زحمتکش از گناباد و مرضیه عادلی از مشهد در رشته حفظ 10 جزء و در رشته حفظ پنج جزء طیبه نامنی از سبزوار، سکینه امیری از مشهد و مریم رحیمی‌خواه از سبزوار حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

ایزدی، مرضیه شریفی، طاهره دبیری و مرضیه میرزایی‌پور را نیز نفرات اول تا سوم رشته دعاخوانی اعلام کرد.

گفتنی است بیشتر نفرات برگزیده این دوره از مسابقات از شهرستان مشهد هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار