تابناک:کارشناس مسئول تغذیه و توزیع شیر مدارس اداره کل آموزش و پرورش توزیع شیر فاسد درمدارس این شهر را تکذیب کرد.
کد خبر: ۱۳۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵ 23 November 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، درپی انتشار اخباری مبنی بر توزیع شیرفاسد در برخی مدارس اصفهان ، رمضان همت ، صبح دوشنبه، در گفتگو با خبرنگار ایرنا هر گونه فساد و آلودگی در شیر توزیعی در مدارس اصفهان را تکذیب کرد و گفت: تاکنون هیچ گزارش کتبی در این رابطه به این اداره اعلام نشده است.

این کارشناس تغذیه اضافه کرد: سهمیه شیر مدارس اصفهان در سال تحصیلی 94، 95 از 10 کارخانه پاستوریزه تهیه می شود و تمامی مراحل تولید و توزیع توسط اداره کل استاندارد و معاونت غذا و داروی دانشگاه اصفهان مورد بررسی قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مطلبی که در این رابطه شاید موجب بوجود آمدن این ذهنیت وخلط مبحث شده است، شیری بود که برای کلاسهای فرهنگی و هنری اوقات فراغت تابستان دانش آموزان در اردوگاه شهید بهشتی واقع درباغ ابریشم از یک کارخانه واقع در استان مرکزی خریداری شده بود.

همت افزود: این شیرهای استریل به تعداد 158 هزار پاکت به محض ورود و قبل از توزیع توسط اداره کل استاندارد اصفهان مورد آزمایش و نمونه برداری قرار گرفت.

وی یادآور شد: در این آزمایش ها مشخص شد که شیرهای وارد شده از نظر میکروبی مشکلی نداشت ولی بلحاظ شیمایی فاقد ارزش غذایی بود و بهمین دلیل از توزیع این شیرها بین دانش آموزان جلوگیری شد.

کارشناس مسئول تغذیه و توزیع شیر مدارس اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: این شیرها هم اکنون در حال مرجوع کردن به کارخانه ی توزیع کننده است.

همچنین معاون اجرایی دبیرستان شهید صدوقی ناحیه یک اصفهان که به عنوان یکی از مدارس توزیع کننده شیر فاسد در برخی رسانه های از آن نامبرده شده در گفت و گو با ایرنا، توزیع هر گونه شیر فاسد در این مدرسه را تکذیب کرد.

توزیع شیر مدارس برای سال تحصیلی 94، 95 از 25 آبان آغاز شده و تا پایان سال تحصیلی 860 دانش آموز از این سهمیه استفاده می کنند .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار