فرماندار کنگاور از مذاکره با یک تیم مرمتی ایتالیایی با برند جهانی برای ساماندهی معبد آناهیتا خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲ 24 November 2015
فرماندار کنگاور از مذاکره با یک تیم مرمتی ایتالیایی با برند جهانی برای ساماندهی معبد آناهیتا خبر داد.

شریف خسروی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مقدمات ثبت جهانی معبد آناهیتا با اختصاص اعتبار از سوی معاون رئیس جمهوری ( سطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور) و اختصاص 10 میلیارد ریال از اعتبارات شهرستان برای بازسازی و بهسازی معبد در سال جاری فراهم شده است.

وی افزود: در راستای ساماندهی و پیگیری جدی تر مشکلات معبد آناهیتا به دنبال جذب مدیر جدیدی برای پایگاه این بنای قدیمی و تاریخی هستیم.

خسروی گفت: ایجاد پایگاه گردشگری عشایر در روستای فش، ایجاد خانه ساز روستایی برای ساماندهی سازندگان سازهای زهی و زمینه سازی برای ایجاد برند ملی در این زمینه از کارهایی است که در حوزه گردشگری در حال انجام می باشد.

کنگاور رتبه اول پایش تصویری در استان

فرماندار کنگاور از رتبه اول پایش تصویری در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: نصب چهار دوربین امنیتی در میادین اصلی شهر و نصب 6 مورد دیگر تا پایان سال جاری این شهرستان را از نظر پایش تصویری به رتبه اول در استان می رساند.

خسروی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان برای ایجاد اورژانس هوایی پیگیری شده و تخصیص اعتبار و تهیه زمین انجام گرفته است، اضافه کرد: افزایش تعداد متخصصین بیمارستان کنگاور از سه به 14 نفر و در روزهایی اخیر به 18 متخصص، تهیه دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان شهید چمران با هزینه ای بالغ بر 40 میلیارد ریال، ایجاد سیستم نوبت دهی تلفنی به منظور تکریم ارباب رجوع و تهیه 2 دستگاه آمبولانس جدید نیز در این حوزه انجام شده است.

فرماندار کنگاور گفت: در حوزه روستایی برگزاری مناقصه عمومی برای اجرای تمام پروژه های عمرانی روستایی، تدوین اطلس جامع روستایی، احداث هشت بوستان اجتماعی در روستاهای منطقه خزل غربی و اختصاص دو میلیارد ریال از اعتبارات منابع طبیعی به این موضوع در سال 94، تشکیل نخستین تعاونی روستایی با 500 عضو، تدوین نظام نامه پرداخت حقوق دهیاران، اختصاص 6 میلیارد ریال اعتبار از محل فنی اعتباری، جمع آوری ماشین آلات دهیاری ها و نصب GPS، تشکیل تعاونی دهیاری ها، برگزاری مسابقه سوارکاری کورس بهاره با حضور پنج استان، حل مشکل آبرسانی به روستاها، بررسی ضریب توسعه یافتگی دهستان های کنگاور و اختصاص طرح های هادی به مناطق کم برخوردار انجام شده است.

فرماندار کنگاور از پرکردن کردن بیش از 20 حلقه چاه غیرمجاز در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: معضل مسکن مهر شهرستان که 14 ماه قبل از حضورم به عنوان فرماندار مسکوت مانده بود، حل شد و اکنون مردم در این واحدها ساکن شده اند.

خسروی عملیاتی کردن بودجه بر مبنای صفر، حذف بسیاری از فعالیت های تکراری و غیرمولد و تخصیص بهینه بودجه در سال 94 با رصد فعالیت های سال 93، آموزش خرید و فروش سهام به چهار هزار و200 دانشجوی کنگاوری و اختصاص 50 میلیارد ریال به پروژه تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان را مورد اشاره قرار داد.

وی راه اندازی شبکه اجتماعی شهرستان کنگاور که نخبگان را در فعالیت های اجتماعی درگیر کرده و ایجاد فضای با نشاط اجتماعی در قالب برگزاری مراسم مرتبط را از اقدامات حوزه فرهنگی، اجتماعی برشمرد و افزود: مراسم فرهنگی منطقه ای، ایجاد کافه فرهنگ بانوان، اختصاص 2 میلیارد ریال برای رفع نقص ایستگاه دیجیتال شهرستان نیز از دیگر کارهاست.

رفع نقاط حادثه خیز شهرستان کنگاور

فرماندار کنگاور از رفع نقاط حادثه خیز کل مسیر اصلی این شهرستان خبر داد و گفت: بخش اعظم آن خارج از اعتبارات شهرستان تأمین شده و شامل نصب نیوجرسی در کل گردنه بیدسرخ، روستای رحمت آباد، روستای علی آباد است.

خسروی رفع مشکلات بنگاه های تعطیل شده و فعال سازی آنها را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: کشتارگاه مرغ بیش از 145 اشتغال مستقیم ایجاد کرده که جزئی از واحدهای فعال شده است.

وی اظهار داشت: انتقال خط فشار قوی آب شهری از زیربافت مسکونی به معبد، با اعتباری بالغ بر10 میلیارد ریال (خارج از منابع شهرستان)، گازرسانی به 22 کوره آجرپزی دهستان گودین از منابع داخلی شرکت گاز که منجر به اشتغال مستقیم بیش از یک هزار نفر شده، با اعتباری بالغ بر5.2 میلیارتومان (خارج از منابع شهرستان) انجام گرفته است.

رفع تصرف 41 هکتار از اراضی ملی شهرستان به ارزش 50 میلیارد ریال

وی با بیان اینکه انتخاب پیمانکار برای گازرسانی به روستاهای گردکانه وعزیزآباد از محل خارج از منابع شهرستان و با رقمی بیش از پنج میلیارد ریال صورت گرفته است، ادامه داد: رفع تصرف از 41 هکتار از اراضی درجه یک شهرستان و اعاده به منابع طبیعی به ارزش بیش از50 میلیارد ریال و چند مورد دیگر نیز در مرحله نهایی شدن است.

فرماندار کنگاور از افزایش سه سازمان مردم نهاد به 13 سازمان مردم نهاد فعال در این شهرستان در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی خبر داد و اظهار داشت: مجموعه پیشگیری از جرائم با مشارکت نیروی انتظامی، دادستانی، آموزش و پرورش ایجاد شده است.

خسروی هدف از ایجاد سایت اختصاصی فرمانداری کنگاور به آدرس www.kangavar.gov.ir را تحقق ایجاد اتاق شیشه ای عنوان کرد و خاطرنشان کرد: هر فردی به فرمانداری نامه بدهد کد رهگیری دریافت کرده و برای گرفتن جواب نیازی به مراجعه مجدد ندارد و علاوه بر آن بخش های متنوع دیگری نیز دارد.

به گفته وی، اعتبار لازم برای کتابخانه عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش برای ایجاد تغییرات لازم فرهنگی و اعطای بیش از200 میلیون ریال وام قرض الحسنه به افراد بی بضاعت از محل حساب های بانک ملی اختصاص یافته است.

فرماندار کنگاور با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه شهری گفت: محل دفن زباله کنگاور، پس از سه دهه که روزانه 80 تن زباله در مجاورت شهر تخلیه می شد جا به جا و ساخت و سازها و اجرای قانون شهرداری ها به ویژه ماده 100 در خصوص رعایت حقوق شهروندی، رعایت مسائل اجتماعی و رویکرد بازدارنده صورت گرفته است.

خسروی اضافه کرد: نگاه ما به ساخت و سازهای شهری یک نگاه اجتماعی است نه نگاه اقتصادی چرا که ساخت و سازهای بی رویه و بدون برنامه در شهر می تواند اثرات منفی بر روی روان انسان ها داشته باشد.

وی همچنین گفت: اختصاص بودجه های سال 94 بر مبنای نیاز مناطق شهری ساماندهی شده است.

ایجاد المان شهری در کنگاور

خسروی با بیان اینکه کنگاور با وجود تمدن چندین هزار ساله خود حتی از داشتن یک المان شهری محروم می باشد خاطرنشان کرد: با اختصاص سه میلیارد ریال اعتبار از منابع شهرستان توسط اساتید مجرب دانشگاه به زودی یک المان شهری در ابتدای شهر احداث خواهد شد.

خسروی جلوگیری از اعمال سلیقه افراد ذی نفع با رویکرد محله های محروم و توجه ویژه به شهر تازه تأسیس گودین با وجود اینکه تنها چهار درصد جمعیت شهرستان را به خود اختصاص داده اند ولی40 درصد بودجه شهرستان را به این شهر اختصاص داده ایم.

وی کسب رتبه های برتر در بین فرمانداری های استان کرمانشاه در زمینه طرح تکریم ارباب رجوع، طرح خدمات سفر نوروزی و پدافند غیرعامل را از توفیقات فرمانداری کنگاور برشمرد.

فرماندار کنگاور خاطرنشان کرد: رصد فعالیت های ادارات، بازدید مرتب و اخذ گزارش مکتوب ماهانه، نظارت جدی بر بازار و برخورد جدی با متخلفان، رصد مرتب فعالیت های عمرانی و انعکاس به دستگاه های متولی، بازدید از اماکن خصوصی ارائه کننده خدمات عمومی و بررسی زمین های واگذار شده به افراد از اقدامات حوزه نظارت است.

شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 84 هزار نفر در 90 کیلومتری شرق شهر کرمانشاه و411 کیلومتری تهران واقع شده است.

گفت و گو از مجید رحمتی خبرنگار ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار