در تفاهم نامه اصفهان و خواهر خوانده اش؛
تابناک: تفاهم نامه اعطای رایگان بخشی از نمایشگاه دایتو چین به اصفهان و ترویج طب سوزنی چین در اصفهان عصر امروز – دوشنبه 2 آذر ماه- میان دو شهر خواهر خوانده اصفهان و شیان چین امضا شد.
کد خبر: ۱۳۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 24 November 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، شهردار اصفهان در نشستی با نایب‌ رییس کمیته شهرداری شهر شیان چین با اشاره به تفاهم نامه هی منعقد شده، گفت: امروز در راستای تقویت کمربند اقتصادی راه ابریشم که بودجه‌ای بالغ بر 40میلیارد دلار از دولت چین دریافت کرده است، دو تفاهم نامه با این شهر امضا شد.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی اصفهان اظهار کرد: شهر شیان اولین خواهرخوانده اصفهان از سال 1989 است که در حوزه دییپلماسی شروع به تعامل سازنده با ایران کرده است.

مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به تکنیک جدید گردشگری به عنوان گردشگری سلامت گفت: طی این تفاهم‌نامه قرار بر این است که چینی‌ها طب سنتی و سوزنی‌شان را به اصفهان بیاورند و در مقابل طب سنتی ایرانی را به چین ببرند.

شهردار اصفهان افزود: این اقدامات متقابل شامل تبادل اساتید، تبادل پزشک، برگزاری کارگاه های مرتبط و اعزام تیم های دانشجو به چین می‌شود تا هر دو شهر از مزیت‌های گردشگری سلامت و طب سنتی بهره مند شوند.

وی با اشاره به پیشینه پر فراز و نشیب اصفهان گفت: اصفهان یکی از کلان‌شهرهای افسانه‌ای ایران است که افتخارات متعدد و غرورآفرینی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. اصفهان چهار بار پایتخت کشور بوده و در تونل زمان آن آثار بسیار ارزشمندی به جا مانده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: اصفهان یک کلکسیون والا از فرهنگ و تمدن است که سفرنامه‌نویسان بسیاری در مدح آن قلم زده‌اند و مردم هنرمند، خلاق و توانمند آن را ستایش کرده‌اند و همیشه حتی تهدیدها و ناهنجاری‌های تحمیل‌شده را به فرصت تبدیل کرده‌اند.

جمالی‌نژاد گفت: در حال حاضر اصفهان سومین کلان‌شهر کشور و یکی از 107 شهر استان است که به لحاظ شرایط جغرافیایی و موقعیت سوق‌الجیشی در شرایط خاصی به سر می‌برد که همین امر آن را تبدیل به یک شهر جهانی و مطرح در سطح بین الملل کرده است.

وی افزود: اصفهان از سال 2006 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است. همچنین در سال جاری ثبت جهانی‌اش را به عنوان شهر صنایع دستی جشن گرفت و در سال آینده نیز پایتخت گردشگری جهان اسلام خواهد شد.

شهردار اصفهان با تاکید بر لزوم حضور اصفهان در مجامع جهانی گفت: عضویت این شهر در سازمان‌ها و نشست‌های بین‌المللی مثل "شهرهای فرهنگ اسلامی"، "شهرها و پایتخت‌های تاریخی"، "INTA"، "IRIS"، "ICCN" و "متروپلیس" نشان می‌دهد این شهر به صورت جدی تلاش دارد تبدیل به یک شهر دانش‌محور شود.

جمالی نژاد ادامه داد: در همین راستا اولین منطقه ملی علم و فناوری ایران و اولین خانه علم کشور در اصفهان احداث شده است و حتی اولین خانه ریاضیات جهان به خلاقیت اصفهانی‌ها ساخته شد و تبدیل به سرلوحه‌ای برای دیگر شهرهای جهان شد.

وی با اشاره به تعاملات و روابط خوبی که میان اصفهان و شیان در حال شکل‌گیری است، گفت: بسیاری از پروژه‌های اصفهان و چین به صورت متقابل و هماهنگ رشد می‌کنند به عنوان نمونه می‌توان از دو پروژه قطار شهری اصفهان و یا شهربازی بزرگ این شهر نام برد و امیدواریم این دو پروژه هم باعث پیشرفت هرچه بیشتر اصفهان شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار