استاندار خراسان‌رضوی گفت: اختصاص یک درصد از بودجه هزینه‌ای دستگاه‌ها که باید به ورزش اختصاص یابد، بسیار حیاتی است که دستگاه‌ها باید به این مسئله توجه کنند.
کد خبر: ۱۳۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 02 December 2015
علیرضا رشیدیان در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی که در دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: سیاست‌های کلی دولت همیشه در راستای حمایت از برنامه‌ها و اهداف آموزش و پرورش بوده و استانداری خراسان رضوی نیز به تبع این سیاست‌ها از برنامه‌های آموزش و پرورش استان حمایت می‌کند.

استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: موظف کردن دستگاه‌ها که یک درصد اعتبارات خود را بر اساس قانون به ورزش و تندرستی در آموزش و پرورش اختصاص دهند اقدام بسیار موثری است.

وی اضافه کرد: این اقدام ظرفیت برای مشارکت تمامی دستگاه‌ها در آموزش و پرورش را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه پوشش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: اقدام آموزش و پرورش در بازگشت 16 درصد از دانش‌آموزان متوسطه که از ادامه تحصیل بازمانده بودند، بسیار مفید است.

رشیدیان مساعدت کارکنان آموزش و پرورش در حوزه سلامت را اقدام مناسبی ارزیابی کرد و افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید سهم یک درصدی دستگاه‌ها را مشخص کند و دستگاه‌ها نیز سریع‌تر اعلام آمادگی کنند تا در این مدت باقی‌مانده تا پایان سال شاهد تحول خوبی در این زمینه باشیم.

استاندار خراسان‌رضوی به گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و بیان داشت: اقدامات فرهنگی که در آموزش و پرورش انجام می‌شود، به ویژه بحث اعزام راهیان نور دانش‌آموزان، بسیار مفید است اما این اقدامات از لحاظ کمی و کیفی باید ارتقا پیدا کند.

وی تاکید کرد: مسائل رفاهی و خدماتی به پرسنل آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا هر چه در این رابطه کار شود، باز هم کم است و ما نمی‌توانیم قدردان شأن و منزلت این بزرگواران باشیم.

رشیدیان به رفع مشکل فرهنگیان در حوزه‌های مختلف از جمله بازنشستگی، بیمه و مسکن تاکید کرد و یادآور شد: یکی از دغدغه‌های دولت بحث مسکن و به ویژه مسکن فرهنگیان است که وزارت راه و شهرسازی در این رابطه باید اقداماتی انجام دهد.

استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: بانک مسکن اقداماتی در این زمینه انجام داده است که سایر بانک‌ها از جمله بانک فرهنگیان نیز باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی در ارتباط با مسئله سلامت روان دانش‌آموزان گفت: باید به سلامت تمامی دانش‌آموزان حتی آنهایی که در نقاط دور و کم‌برخوردار و آموزش و پرورش عشایری هستند، توجه ویژه کرد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار