طرح ضربتی، تصمیمات غلط را جبران میکند؟!
تابناک: وقتی در شرایطی به سرمی‌بریم که با وجود 27 هزار تحصیل کرده در رشته های مرتبط با بهداشت بیکار در خانه نشسته‌اند اما فارغ التحصیلان سایر رشته‌های نامرتبط جای آنها را در اتاق بهداشت مدرسه گرفته‌اند دیگر چه انتظاری از دانش آموزان برای رعایت بهداشت و آگاهی آنها از نکات لازم برای پیشگیری می توان داشت؟!.
کد خبر: ۱۴۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 12 December 2015

به گزارش تابناک اصفهان، به مدرسه که پا میگذاری فقط چند پوستر که برای همه هم قابل فهم نیست و چند پیام بهداشتی روی دیوار خودنمایی می‌کند. هرچند یک اتاق هم به نام اتاق بهداشت در گوشه از سالن وجود دارد اما وقتی مربی‌اش تنها هفته ای یکبار به مدرسه می‌آید قاعدتا در اتاق هم بسته می‌ماند.

این‌ها همه آن چیزی است که در قالب آموزش و پیشگیری از بیماری‌ها برای دانش آموزان در مدرسه تدارک دیده‌اند. که البته آنچه توصیف شد در بالاترین سطح، برخورداری مدرسه از امکانات فراهم شده و اگر مدرسه ای در منطقه محروم و پایین شهر قرار داشته باشد که همین پوستر و مربی بهداشت هم جای خالی‌اش با مربی پرورشی یا ورزش پر می‌شود!!.

وقتی در شرایطی به سرمی‌بریم که با وجود 27 هزار تحصیل کرده در رشته های مرتبط با بهداشت بیکار در خانه نشسته‌اند اما فارغ التحصیلان سایر رشته‌های نامرتبط جای آنها را در اتاق بهداشت مدرسه گرفته‌اند دیگر چه انتظاری از دانش آموزان برای رعایت بهداشت و آگاهی آنها از نکات لازم برای پیشگیری می توان داشت.

استان اصفهان امسال در حالی به شدت درگیر آلودگی دانش آموزان با شپش شده است که به گفته عاطفه خازنی، کارشناس بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان، امسال موارد ابتلا در اصفهان در بین دانش آموزان دو برابر شده است.

وی البته این دوبرابری را مرتبط با افزایش شناسایی دانست و گفت: این موضوع نشان دهنده رشد آلودگی در مدارس نیست!.

هرچند مسئولان بهداشت و آموزش و پرورش اصفهان سعی در تلطیف فضا در این مسئله دارند اما این اقدام آنها که ناشی از کم‌کاری در زمان پیشگیری و آموزش‌های مناسب و کارآمد به دانش آموزان و والدین آنهاست، نگرانی بیش از پیش خانواده‌های دانش آموزان را در پی داشته است.

بسیاری از والدین این مسئله را ناشی از عدم حضور مربی بهداشت به صورت دائم در مدرسه می دانند و از این موضوع گلایه دارند چراکه در حال حاضر مربیان بهداشت تنها برای رفع تکلیف آن هم به صورت پاره وقت در مدرسه حضور می‌یابند و در ساعات حضور نیز آموزش‌های مناسب را به دانش آموزان منتقل نکرده‌اند.

از سوی دیگر آموزش و پرورش نیز با اجرای برخی تصمیمات در ثبت نام از دانش آموزان مهاجر که از کشورهای دیگر در ایران به ویژه در حاشیه‌های شهر اصفهان اقامت گزیده‌اند، سبب شده تا نگرانی‌ها از انتقال شپش همچنان وجود داشته باشد.

هرچند مسئولان مرکز بهداشت اصفهان به توزیع شامپوهای درمانی دراین راستا اقدام کرده‌اند اما این آلودگی به اندازه‌ای مدارس اصفهان را تحت الشعاع خود قرار داده است که طرح ضربتی مقابله با آلودگی شپش از یک هفته پیش در تمام مدارس اصفهان آغاز شده است.

این طرح ضربتی نشان می‌دهد، مسئولان آموزش و پرورش و بهداشت اصفهان هم برخلاف آنچه ظاهر حرف‌هایشان نشان می‌دهد نگران اند و اکنون با اجرای این طرح به دنبال جبران کاستی‌های اجرایی خود در به کارگیری مربیان بهداشت کارآزموده هستند!!.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار