مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت خبر داد:
تابناک: مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیردار وزارت بهداشت با اشاره به افزایش سرطان پوست در اصفهان گفت: عمده‌ترین دلیل ابتلا به این سرطان استفاده نکردن از کلاه و کرم‌های ضدآفتاب است.
کد خبر: ۱۴۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴ 15 December 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، احمد کوشا در حاشیه سومین نشست تخصصی مدیران بیماری‌های غیر واگیردار دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور که ظهر سه شنبه در هتل عباسی اصفهان برگزار شد، ، با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد مرگ و میرهای کشور ایران به دلیل بیماری‌های غیر واگیر اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: از این جمله می‌توان به بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها، آسم، دیابت و بیماری‌های روحی و روانی اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مصرف غذای ناسالم، نداشتن فعالیت فیزیکی، سیگار، حوادث ترافیکی و الکل از عوامل خطر آفرین در جامعه شناخته شده‌اند، ابراز داشت: بر این اساس و با توجه به شرایط موجود اقداماتی در سطح وزارتی و همچنین در سطح استان‌های کشور در حال انجام است.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیردار وزارت بهداشت با بیان اینکه شهرداری اصفهان به عنوان نهاد مردمی و نیمه خصوصی فعالیت‌های شایسته‌ای را در زمینه فرهنگسازی، آموزش و اقدامات پیشگیرانه در حوزه ترویج شیوه زندگی سالم انجام داده است، اضافه کرد: الگوی سلامت ارائه شده در این نهاد باید در تمام کشور نهادینه شود.

وی راه‌اندازی جاده‌های سلامت را نیز از اقدامات سازنده شهرداری اصفهان دانست و بیان داشت: طراحی این جاده‌ها به گونه‌ای است که مردم را به راه رفتن و انجام فعالیت‌های فیزیکی واردار می‌کند و روحیه‌ای سالم‌تر و شاداب‌تر را برای شهروندان به ارمغان می‌آورد.

الگوی سلامت شهرداری اصفهان به تمام شهرهای کشور ارائه می‌شود

کوشا ضمن قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته در شهرداری اصفهان در خصوص ترویج فرهنگ شیوه سالم زندگی کردن، افزود: در این راستا ما الگوی سلامت شهرداری اصفهان را برای همه شهرهای کشور ارائه و در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه در حال حاضر کدام بیماری غیرواگیر در مرگ و میر افراد جامعه تاثیر بیشتری دارد، اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۴۵ درصد مرگ و میرهای جامعه به دلیل بیماری های قلبی و عروقی است که روز به روز نیز از سن ابتلا به این بیماری کاسته می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیردار وزارت بهداشت اضافه کرد: در حال حاضر سن ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور تا ۳۰ سال کاهش یافته و ۵۰ درصد مرگ و میرها در سنین ۳۰ تا ۷۰ سال اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه سهم حوادث راهنمایی و رانندگی را ۱۴ درصد و سهم سرطان را نیز ۱۳ درصد در مرگ و میرهای جامعه اعلام کرد و افزود: دیگر عوامل از جمله اعتیاد، مصرف غذای ناسالم و الکل در رده‌های بعدی دلایل مرگ و میر در کشور هستند.

کوشا همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اظهارات عنوان شده در خصوص اینکه اصفهان پایتخت «سرطان» و «ام اس» در کشور است، گفت: این موضوع را تایید نمی‌کنم.

وی با اشاره به افزایش سرطان پوست در اصفهان نسبت به دیگر استان‌های کشور ابراز داشت: عمده‌ترین دلیل ابتلا به این سرطان که قابل پیشگیری نیز هست استفاده نکردن از کلاه و کرم‌های ضد آفتاب و قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم خورشید و اشعه ماوراء بنفش است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار