استاندارایلام:
استاندار ایلام گفت: دولت عراق با ایجاد 2 گذرگاه مرزی جدید با استان ایلام موافقت کرده است که با راه اندازی این نقاط، تعداد مرزهای رسمی ایلام به عراق به سه مرز افزایش می یابد.
کد خبر: ۱۴۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 16 December 2015

هم اکنون گذرگاه بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام از مهمترین معابر کشور برای تردد زائران عتبات عالیات کشور عراق است که بطور متوسط روزانه بیش از پنج هزار نفر از این مرز تردد می کنند ضمن اینکه روزانه محموله 700 کامیون و تریلر نز از این مرز به عراق صادر می شود.
به گزارش تابناک ایلام، محمدرضا مروارید روز چهارشنبه در آیین تجلیل از اعضای کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین اظهار کرد: پذیرایی مخلصانه و همراه با عشق و ارادت مردم استان از زائران اربعین باعث شد تا مقامات عراقی نیز با راه اندازی گذرگاه های مرزی جدید موافقت کنند.
وی افزود: بدون شک ایجاد این نقاط مرزی در رونق اقتصادی استان و بویژه شهرستان مرزی دهلران (قرار است این دو گذرگاه در حوزه استحفاظی این شهرستان راه اندازی شود) بسیار تعیین کننده خواهند بود ضمن اینکه تقویت بازارچه های مرزی در سایر نقاط نیز در دستور کار مسئولان استان است.
استاندار ایلام مهمترین نیاز استان در حوزه اربعین را استانداردسازی راه ارتباطی ایلام به مهران اعلام کرد و ادامه داد: معاون وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته به منظور ارزیابی وضعیت راه های مواصلاتی استان به ایلام سفر کرد و فردا نیز هیاتی از این وزارتخانه برای پیگیری برنامه ها به ایلام سفر می کنند.
مروارید با تقدیر از خدمات کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین استان تاکید کرد: این کمیته ها باید هر چه بیشتر تقویت شده و دبیرخانه دائمی آنها نیز راه اندازی شود تا در سال های آینده بتوان از ظرفیت این تشکل های مردمی در خدمات رسانی به زائران بهره برد.
وی با تمجید از تلاش های تمامی ارگان ها که در ایام منتهی به اربعین و پس از بازگشت زائران امکانات خود را برای خدمات رسانی به زائران بسیج کردند ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی مناسب و شناسایی مشکلات امسال در سال های آینده روند عزیمت زائران اباعبدالله الحسین (ع) با سهولت بیشتری انجام شود.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز در این آیین خواستار راه اندازی بازارچه بزرگ عرضه محصولات فرهنگی، صنایع دستی و سوغات در استان ایلام بویژه در ایام اربعین حسینی شد.
سید رضا صالحی امیری اظهار کرد: بدون شک ایجاد این بازارچه ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور، زمینه اشتغالزایی و درآمدزایی را برای مردم استان فراهم خواهد کرد و زائران اربعین بجای خرید از بازارهای عراق نیازهای خود را از این استان تامین می کنند.
مشاور رئیس جمهور همچنین با تمجید از پذیرایی مردم ایلام از زائران اربعین افزود: ایلام و شهرستان مهران امروز به دلیل تردد میلیونی زائران یک برند جهانی شده و به عنوان مرکز ثقل عزیمت زائران به عتبات عالیات شناخته می شوند.
صالحی امیری بر لزوم استقرار پایگاه هیات ها و حسینیه های هیات های مذهبی سراسر کشور در استان ایلام تاکید کرد و گفت: بدون شک با انتقال امکانات این هیات ها، روند خدمات رسانی به زائران تسهیل می شود.
وی یادآور شد: استان ایلام به قطب فرهنگی و دینی کشور با توجه به عزیمت میلیونی زائران اربعین حسینی تبدیل خواهد شد.
مشاور رئیس جمهور اضافه کرد: مردم استان ایلام با پذیرایی از زائران ضمن کسب اجر و ثواب اخروی برای خود آبروی نظام را در عرصه بین المللی حفظ کردند.
صالحی امیری گفت: رژیم آل سعود در ایام حج با وجود امکانات بسیار توانایی خدمت رسانی به جمعیت 2 میلیونی از کشورهای مختلف را نداشت و در پی بی کفایتی این رژیم هزاران نفر از زائران حرم امن الهی جان خود را از دست دادند ولی در ایام اربعین حسینی حدود سه میلیون نفر از استان ایلام و شهر مهران تردد کردند و کوچکترین حادثه ای نیز برای شرکت کنندگان بوجود نیآمد.
در این آیین که در حسینیه حضرت زینب (س) دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد، علاوه بر امام جمعه ایلام، استاندار ایلام و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور، مدیران کل دستگاه های اجرایی، اعضای ستاد کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین حسینی و روسا و هیات امنای هیات های مذهبی استان ایلام حضور داشتند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار