تابناک: معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان و جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: شرایط اسکان 180 هزار نفر شب خواب در ایام نوروز در این شهر فراهم شده است.
کد خبر: ۱۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶ 17 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محسن رنجبر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: امکانات و تجهیزات لازم برای اسکان 20 هزار نفر مسافر نوروزی در باغ فدک و مابقی در سطح شهر اصفهان مهیا شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته شهر اصفهان ظرفیت اسکان 150 هزار نفر شب خواب در ایام نوروز را داشت، اظهار کرد: سال گذشته شاهد افزایش پنج درصدی اسکان مسافران نوروزی به این شهر بودیم .

جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان درخصوص برنامه های این ستاد در ایام نوروز گفت: این نهاد ، باغ فدک را به عنوان اردوگاه مرکزی ایران اسلامی برای اسکان مسافران نوروزی آماده کرده است.

باغ فدک در سال 1375 به وسعت 85 هکتار در شمال شرق اصفهان احداث شد.

این مجموعه علاوه بر ارائه خدمات گردشگری، رفاهی و تفریحی به شهروندان به عنوان کمپینگ و محل اسکان میهمانان و مسافران در طول ایام سال می باشد.

از جمله امکانات موجود در این باغ وجود زمینهای ورزشی در جنوب غربی باغ، کتابخانه و سالن مطالعه، زمین اسکیت با وسعت 1200متر مربع ، سایت بازی کودکان، در مرکز و غرب باغ و باغ بانوان است.

از زیباییهای منحصر به فرد این باغ می توان به دریاچه مصنوعی به وسعت 50 میلیون مترمربع در شرق باغ اشاره کرد که فضایی دلنشین و با طراوتی ایجاد کرده است.

جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه در هر منطقه شهرداری اصفهان یک ستاد اسکان مسافران نوروزی تشکیل شده است، گفت: ستاد هدایت و اسکان مسافران نوروزی در 6 نقطه ورودی شهر در نظر گرفته شده است.

رنجبر افزود: این ستادها ، مسافران نوروزی را در بدو ورود به شهر اصفهان برای اسکان در مدارس ، خوابگاههای استیجاری، منازل استیجاری، هتل ها و مهمانپذیرها هدایت می کند.

وی اضافه کرد: هر منطقه شهرداری اصفهان ظرفیت اسکان 12 هزار نفر شب خواب در هتل ها ، مهمانپذیرها ، مسافرخانه ها و منازل استیجاری را دارد.

شهرداری اصفهان دارای 15 منطقه است.

جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان در ادامه تعداد نیروهای مستقیم و غیر مستقیم این ستاد را یکهزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: امسال با دستور مقام قضائی با کلید به دستان در خیابان ها جلوگیری می کنیم.

رنجبر ادامه داد: هرکس می خواهد به میهمانان نوروزی منزل اجاره دهد باید مکان آنها از لحاظ ایمنی و امنیتی مورد تایید مسوولان ذیربط قرار گیرد.

وی به پایگاه اطلاع رسانی سفر اصفهان اشاره کرد و گفت: مسافران نوروزی برای کسب اطلاعات جهت اسکان و استفاده از خدمات شهرداری اصفهان برای ارائه خدمات به این پایگاه اطلاع رسانی مراجعه کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان درخصوص فضاسازی شهری در ایام نوروز و فاطمیه گفت: فضاسازی مناسبی از سوی شهرداری اصفهان برای این ایام انجام خواهد شد.

وی از فعالیت یک هزار و 200 دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل درون شهری اصفهان در ایام نوروز خبر داد و افزود: تاکسیرانی اصفهان نیز برنامه هایی را برای ارائه خدمات به مسافران و شهروندان اصفهانی در ایام نوروز در نظر گرفته است.

رنجبر در ادامه با اشاره به اینکه معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان با هفت سازمان تخصصی مختلف ، سه مدیریت مجزا و دو اداره مستقل و 15 منطقه به عنوان یکی از گسترده ترین قسمت های شهرداری اصفهان به شمار می آید ، گفت: این معاونت وظیفه نگهداری و زیباسازی شهر را برعهده دارد.

وی هدف این معاونت را ایجاد محیطی برای افزایش ارائه خدمات کیفی به شهروندان اعلام کرد و گفت: در صدد توسعه زیرساخت های شهری برای افزایش کیفیت زندگی با برنامه ریزی و انجام اقدامات اجرایی می باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار