نخبه قرآنی و مداح اهل بیت(ع) گفت: قرائت زیبای دعا سبب برقراری ارتباط معنوی و اثرگذار میان انسان با پرودگار یکتا می‌شود.
کد خبر: ۱۵۰۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳ 24 December 2015
نخبه قرآنی و مداح اهل بیت(ع) گفت: قرائت زیبای دعا سبب برقراری ارتباط معنوی و اثرگذار میان انسان با پرودگار یکتا می‌شود.

 مهدی رحمتی یکی از متسابقین حاضر در این مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگارمهر، اظهار داشت: در شهرستان کنگاور و خانواده ای مذهبی و دوستدار اهل بیت(ع) متولد شدم.

وی با بیان اینکه از ۵ سالگی در کلاس های متعدد قرائت هفتگی به همراه تشویق های پدرش حضور داشته، افزود: از دوران ابتدایی با کمک خواهرش به حفظ جزء ۳۰ قرآن اقدام کردم و سپس در گروه های سرود و دعاخوانی فعالیت نمودم.

رحمتی با اشاره به اینکه جهت روخوانی قرآنی از اساتیدی چون جواد زمانی بهره گرفته، ابراز داشت: از سال ۸۲ به صورت مستمر در مرحله شهرستانی رشته قرائت حائز رتبه اول شدم و در کنار این مسابقات نیز در دارالقرآن امام حسین(ع) کنگاور به فعالیت مداحی مشغول شده است.

وی با بیان اینکه برادرش مشوق اصلی او در مداحی بود، اظهار داشت: از طریق صدا و سیما موضوعاتی چون دعاخوانی را پیگیری می‌کردم و موجب افزایش علاقه ام به این رشته معنوی شد و پس از آن در جلسات آموزشی مجمع الذاکرین که از سوی اداره تبلیغات اسلامی کنگاور برگزار می شد حضور فعال‌تری داشتم.

رحمتی ماه رمضان را بهار قرآن و دعاخوانی ابراز داشت: بیش از ۱۲ سال است که در هیئت دارالقرآن امام حسین(ع) واقع در شهرستان کنگاور مشغول به مداحی و دعاخوانی در این عرصه هستم.

برگزیده اول مسابقات دعاخوانی مرحله استانی کرمانشاه اظهار داشت: امسال به عنوان اولین بار در مسابقات شهرستانی و استانی دعاخوانی موفق به کسب رتبه اول شدم و پیش از آن نیز در مسابقات ترتیل، قرائت و اذان در مرحله شهرستانی توانستم حائز رتبه اول شوم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه استان کرمانشاه میزبان مسابقات کشوری است اگر مسئولان تدابیری اتخاذ کنند که سایر افرادی که حائز رتبه نشده اند نیز بتوانند به همراه افراد برتر استانی از حضور اساتید قرآنی و تجربیات آنها در مسابقات بهره مند شوند می‌توانیم آینده پر ثمری را برای پرورش علاقمندان این عرصه رقم بزنیم.

رحمتی افزود: اگر بتوان شرایطی فراهم کرد که از نخبگان کشوری چون احمد ابوالقاسمی در دوره های آموزشی پیش از برگزاری مسابقات بهره مند شویم اثر بهتری در مسابقات خواهد داشت.

رحمتی یادآور شد: در بسیاری از احادیث ائمه(ع) به دعاخوانی و قرائت با صوت زیبا سفارش اکید شده چراکه موجب ایجاد حبل المتین بین انسان و معبود می‌شود و علاوه بر آن در جذب جوانان و ارتباط  معنوی با خداوند تاثیر فراوانی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار