رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : در حال حاضر 40 درصد از تخت های بیمارستان این استان فرسوده است.
کد خبر: ۱۵۷۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 05 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، دکترقاسم جان بابائی در نخستین شورای مشارکت مردمی و امورخیریه و خیرین مازندران در تالار قلم دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری اظهارکرد : همچنین به ازای هر تخت بیمارستانی در این استان بین 40 تا 60 متر فضا داریم و این در حالیست که استاندارد داخلی برای هر تخت بین 90 تا 100 متر است.

وی اضافه کرد : با وجود فعالیت های خوبی که در امر ساخت بیمارستان و مراکز درمانی در مازندران پس از پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت، ما در این خطه شمال کشور با کمبودتخت بیمارستانی مواجه ایم.


وی سرانه تخت بیمارستانی را برای هر یک هزارشهروند ایرانی 1.2 تخت اعلان کرد که این آمار برای مردم مازندران به ازای هر یکهزار نفر یک تخت بیمارستانی است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران مهمترین راهکار برای رفع مشکلات بیمارستانی و تخت را ساخت بیمارستانی های بزرگ با حداقل 400 تخت بیمارستانی اعلام کرد.


دکتر جان بابایی با انتقاد از ساخت بیمارستان های کوچک در سنوات گذشته گفت : ساخت بیمارستان ها با کمتر از 400 تخت بیمارستانی غیراقتصادی و فاقد درآمد زایی مناسب است. 


وی اضافه کرد : همچنین ساخت بیمارستاهای کوچک با ظرفیت 30 یا 40 تختخوابی نه تنها از لحاظ اقتصادی و درآمدزایی، بلکه از لحاظ کیفیت خدمات رسانی نیز فاقد استانداردهای لازم خواهد بود.


به گفته وی هم اکنون 90 درصد از خدمات بهداشتی و درمانی به مردم به صورت سرپایی است و رضایت مندی خوبی نیز در این حوزه وجود دارد.


وی با اشاره به ساخت 150 مرکز بهداشتی در مازندران در سال گذشته گفت : در سال جاری نیز ساخت 40 مرکز درمانی روستایی در دست اجرا قرار دارد که تا در سال 95 به بهره برداری می رسد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : هم اکنون یک هزار200 مرکز بهداشتی در مناطق روستایی و 300 مرکز درمانی در شهرهای این استان داریم.


به گفته وی یک سوم مراکز درمانی استان مازندران به صورت استیجاری است و این کار نیز خدمات رسانی را دشوار می کند.


دکتر جان بابایی افزود : در حال حاضر
 18 بلوک زایمانی ، 10 اورژانس و 14 کلینک ویژه تخصصی در مناطق شهری استان در دست ساخت قرار دارد.


وی اولویت کاری دانشگاه علوم پزشکی را در مازندران ساخت مراکز درمانی به خصوص در مناطق روستایی اعلام کرد و از خیرین خواست تا در ساخت مراکز درمانی برای جبران کمبودها این دانشگاه را کمک کنند.


در این نشست شهرداری ساری نیز بر همکاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای ساخت مراکز بهداشتی و درمانی اعلان آمادگی کرد.


شهردار ساری قول داد تا هزینه ساخت پنج مرکز درمانی را در شهر ساری با اعتبار این نهاد مردمی پرداخت کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار