معاون میراث سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری از گمنامی بعضی از آثار تاریخی ثبت شده کشور در فهرست جهانی نزد گردشگران خارجی انتقاد کرد و خواستار معرفی بیشتر این آثار با توجه به وجهه جهانی آنها شد.
کد خبر: ۱۵۹۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷ 06 January 2016

به گزارش تابناک مازندران ،محمد حسن طالبیان در جمع معاونان میراث فرهنگی استان های کشور در ساری گفت : بسیاری با این کار توانسته اند در طرفیت سازی و استاندارد سازی برای مدیریت و معرفی بهتر اثار میراث فرهنگی در منطقه استفاده کنند.

وی از ثبت جهانی آثار تاریخی به عنوان نوعی برند جهانی شدن نام برد و افزود : بسیاری از کشورها با ثبت جهانی آثار تاریخی و معرفی آنها توانسته اند گردشگر و درآمد خوبی کسب کنند ولی در کشور ما هنوز از این ظرفیت بدرستی استفاده نشده است .


طالبیان گفت : حتی گردشگران خارجی که به ایران می آیند بعضی از آثار تاریخی ثبت شده ما در فهرست جهانی را نمی شناسند و به بازدید آنها هم نمی روند .


وی افزود : ثبت یک اثر در فهرست جهانی به خودی خود مهم نیست ، بلکه در این مسیر می بایست چگونگی بهره گیری و کسب درآمد از این برند جهانی شده را هم یاد بگیریم .


معاون سازمان میراث فرهنگی کشور همچنین گفت که این سازمان برای میراث طبیعی و ناملموس هم در کنار آثار تاریخی اهمیت و توجه ویژه ای قائل است و باید از این ظرفیت ها نیز بدرستی استفاده شود.


وی از ادارات کل میراث فرهنگی استان های کشور خواست تا نسبت به مستندسازی اطلاعات مربوط به آثار و بناهای تاریخی استان خود اقدام کنند تا سیر اقدامات و گاهی دخل و تصرف در این آثار مشخص باشد.


نشست معاونان میراث فرهنگی ادارات کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان های کشور صبح امروز در هتل بادله ساری گشایش یافت و به مدت دو روز ادامه دارد .


تبادل تجربیات ، آسیب شناسی و ارائه راهکارهای لازم برای رفع مشکلات حوزه میراثی استان های کشور از موضوعات قابل بحث و بررسی در این نشست اعلام شده است .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار