در پی انعقاد تفاهم نامه همکاری؛
در پی انعقاد تفاهم نامه همکاری بین معاون ریاست جمهوری در امور زنان و سازمان زندان های کشور، تفاهم نامه امور بانوان و خانواده استانداری با اداره کل زندان های استان ایلام در خصوص توانمندسازی زنان و دختران زندانی و خانواده های آنها منعقد شد.
کد خبر: ۱۵۹۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰ 07 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، در پی انعقاد تفاهم نامه همکاری بین معاون ریاست جمهوری در امور زنان و سازمان زندان های کشور، تفاهم نامه امور بانوان و خانواده استانداری با اداره کل زندان های استان ایلام در خصوص توانمندسازی زنان و دختران زندانی و خانواده های آنها منعقد شد.
مشاور امور بانوان استاندار و مدیرکل زنان و خانواده استانداری ایلام روز چهارشنبه در این زمینه اظهار کرد: در این تفاهم نامه موارد متعددی اعم از حرفه آموزی، بهداشت و سلامت، تحصیل، ... پیش بینی شده است.
کلثوم خلیلوند اظهار کرد: این تفاهم نامه با هدف توانمندسازی، سیاست گذاری، برنامه ریزی و هم افزایی همه دستگاه ها و به کارگیری منابع، امکانات و تسهیلات برای ارتقای کیفیت زندگی و مهارت های فردی، بهبود سلامت اجتماعی، عاطفی، ... زنان و دختران زیر 18 سال زندانی و خانواده های آنها تنظیم و امضا شده است.
وی افزود: زمینه سازی در جهت حضور بیشتر زنان زندانی در خانه، فراهم کردن تمهیدات لازم به منظور ایجاد کانون اصلاح و تربیت برای دختران زیر 18 سال، زمینه سازی به منظور ایجاد همکاری با دستگاه های حمایتی برای ارائه کمک هزینه به خانواده زنان و دختران زندانی از جمله موارد قید شده در این تفاهم نامه است.
خلیلوند ادامه داد: ایجاد طرح های توانمندسازی زنان زندانی و خانواده های آنها از طریق ارائه آموزش و فراگیری مهارت های لازم در حوزه مهارت های دینی و زندگی، شیوه های موثر کنترل خشم، حرفه آموزی و... از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.
وی توانمند سازی زندان و دختران زندانی پس از آزادی از زندان و ارائه تسهیلات به آنها به منظور راه اندازی کسب و کار خورد جهت استقلال مالی آنها، امکان سنجی و ایجاد زمینه مناسب برای تشکیل مهد های کودک در نزدیکی ندامت گاه ها و زندان برای کودکان زیرشش سال زنان زندانی و نگهداری شبانه روزی از این کودکان، برنامه ها و فعالیت های ورزشی، زمینه سازی برای مشاوره رایگان جامعه هدف درکلنیک های مشاوره ای را از دیگر مفاد این قرارداد برشمرد.
وی بهره مندی از امکانات دانشگاه علوم پزشکی در راستای ارتقای وضعیت سلامت زنان و دختران زندانی، کمک به زنان و دختران زندانی معتاد یا در معرض اعتیاد، فراهم کردن شرایط حرفه آموزی آنان، فراهم کردن تمهیدات برای کسب مهارت به منظور حضور این گروه در جامعه، تفکیک زنان زندانی از دختران زیر 18 سال، توجه به ورزش و اوقات فراغت جامعه هدف را از موارد ذکر شده در این تفاهم نامه عنوان کرد.
وی اضافه کرد: با دستگاه های مرتبطی چون دانشگاه علوم پزشکی، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای، بهزیستی، کمیته امداد، رایزنی و تفاهم نامه هایی برای ارائه خدمات مطلوب تر و با کیفیت تر به زنان و دختران زندانی صورت گرفته است.
معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان های استان ایلام نیز در نشست اظهار کرد: زندانیان و خانوده های آنها در زمره اقشار آسیب پذیر و گاه آسیب رسان در جامعه هستند که توجه و ارائه خدمات موثر و کارآمد به این اقشار توسط دستگاه های مرتبط به ویژه اداره کل زندان ها از اهمیت خاصی برخوردار است.
علی حسنوند افزود: امکانات و منابع ادراه کل زندان های استان محدود بوده و پاسخگوی نیازهای زندانیان و خانوده های آنها نیست که به موجب این تفاهم نامه ، می توان از ظرفیت و امکانات استانداری و دیگر دستگاه های مرتبط با امور زندانیان برای خدمات رسانی با کیفیت و مطلوب تر به آنها استفاده کرد.
تفاهم نامه توانمندی زنان و دختران زندانی و خانواده های آنها در هشت ماده و 44 بند به مدت 2 سال بین امور بانوان و خانواده استانداری با اداره کل زندان های استان با حضور مدیرکل و برخی از مسئولان این اداره کل در محل دفتر امور زنان و خانواده استانداری منعقد شد.
در صورت رضایت طرفین از نحوه اجرای مفاد، قرارداد فوق قابل تمدید است./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار