تابناک: متأسفانه در برخی اماکن ورزشی همه‌چیز دیده می‌شود به‌جز رعایت اولیه اصول انسانی! امروز -یکشنبه- خبرنگار ورزشی ایسنا که طبق رسالت خود به دنبال تهیه گزارش با موضوع بیمه ورزشکاران بود مورد ضرب و شتم و هتاکی یک مربی والیبال در ورزشگاه شهید نصر اصفهان قرار گرفت.
کد خبر: ۱۶۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 10 January 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، از دیرباز میادین ورزشی محل فتوت و جوانمردی بوده است و همواره ورزشکاران را به دلیل خصایص پهلوانی مورد ستایش قرار داده‌اند. غلامرضا تختی و پوریای ولی از الگوهای جامعه ورزش ما هستند و ورزشکاران ایرانی همیشه این دو بزرگ‌مرد تاریخ ورزش کشور را اُسوه خود دانسته‌اند. اما متأسفانه ظاهراً این ارزش‌ها کم‌کم در میادین و اماکن ورزشی در حال رنگ باختن است به‌گونه‌ای که هتاکی از ادب و متانت پیشی و در بعضی اماکن ورزشی جای عقل، خرد، حلم و جوانمردی را جهالت و ناجوانمردی گرفته است و برخی مربیان ورزشی به خود اجازه می‌دهند اصحاب رسانه و قلم را مورد هتاکی و ضرب‌وجرح قرار دهند.

جایگاه رفیع خبرنگار و اصحاب رسانه در تنویر افکار عمومی بر همگان روشن است و در قرآن آن‌قدر قلم ارزش دارد که خداوند به مقام قلم قسم‌ خورده است. متاسفانه امروز-یکشنبه 20 دی ماه- خبرنگار ورزشی ایسنا- منطقه اصفهان برای کسب اطلاعات اولیه درباره بیمه ورزشکاران به ورزشگاه شهید نصر یا همان پوریای ولی مراجعه می‌کند و با مربی والیبال این مجموعه سمیرا لبخنده در این خصوص به گفت‌وگو می‌پردازد که در ادامه وقتی این مربی والیبال متوجه می‌شود حرف‌های او ضبط شده است درخواست تحویل ضبط صدا از خبرنگار می‌کند که وقتی با مخالفت خبرنگار ایسنا مواجه می‌شود با خشونت و پیچاندن دست ، دستگاه ضبط صدا را می‌رباید و این خبرنگار را که کوچکترین عضو خبری ایسنا با تنها 18 سال سن دارد با الفاظ زشت، مورد خطاب قرار می‌دهد!

این برخورد فیزیکی و توحش گونه به‌قدری شدید بوده است که دست خبرنگار ایسنا زخمی می‌شود. وجود چنین برخوردهای به دور از ادب آن هم در مجموعه ورزشی که نام اُسوه اخلاق ورزش کشور یعنی پوریای ولی را بر خود دارد به هیچ وجه زیبنده جامعه ورزش کشور و اصفهان نیست به خصوص که این برخورد از سوی یک به اصطلاح مربی ورزشی و آن هم با یک خبرنگار رخ دهد. وجود چنین سبک‌سری‌ها و برخوردهای نابخردانه بدون تردید ورزش استان را به ناکجاآباد سوق می‌دهد.

این در حالی است که  محمد سلطان حسینی، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان در تماس خبرنگار ایسنا، گفت: سمیرا لبخنده در یک مزایده ورزشی برنده‌ شده است و جزء پرسنل اداره ورزش محسوب نمی‌شود و تحت نظارت این اداره کل نیست، اما در کل بر طبق قانون هیچ شخصی حق ندارد فردی را اعم از حقیقی یا حقوقی به هر دلیلی مورد توهین یا ضرب و شتم قرار دهد و خارج از ضوابط قانونی عمل کند.

وی افزود: این موضوع که یک مربی خبرنگاری را مورد ضرب‌ و جرح قرار دهد قابل‌ قبول نیست و  قابل پیگیری در مراجع قضایی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
دو طرفه قضاوت کنید ,اینجوری خدا از سرتون نمیگذره,بعضی خبرنگارا اینقدر بی ادب هستن که آدمو مجبور میکنن از خودش دفاع کنه
محمد ریحانی راد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
اونجا بودم شاهد بودم که خبر نگار شما دست ایشون به طرز وحشیانه ای گاز گرفت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار