نصف جهان در میان تیترها؛
تابناک: مسمومیت دارویی مشکل مراجعه ابتدایی بیمار به بهداری بوده و به همین دلیل پس از فوت دانشجو، حدس زده شد شاید فوت بیمار مربوط به این موضوع باشد که یک نظر غیرتخصصی بود.
کد خبر: ۱۶۳۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ 15 January 2016

به گزارش تابناک اصفهان، تغییرات هنوز در حوزه انتخابات جریان دارد و برخی کاندیداها در این روزها انصراف را به جای ادامه مسیر رقابت‌ها ترجیح داده اند.

نداواشیانی پور در گفت و گو با ایلنا خبر انصراف خود از کاندیداتوری در انتخابات مجلس را تایید کرده است.

نداواشیانی پور که سخنگوی شورای شهر اصفهان است در این دوره از انتخابات از حوزه انتخابیه شاهین شهر ثبت نام کرده بود.

خبرگزاری فارس هم در گزارشی به بازخوانی پرونده مرگ یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان که در تیرماه سال جاری به دلیل مسمومیت دارویی جان خود را از دیت داده بود، پرداخت.

این خبرگزاری نوشته است: صبح روز چهارشنبه 31 تیر ماه بود که یک دانشجوی نخبه و المپیادی دانشگاه صنعتی اصفهان در خوابگاه این دانشگاه درگذشت؛ روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان با تایید این خبر، دلیل فوت این دانشجو را مسمومیت دارویی اعلام کرد.

غلامرضا اسلامی 24 ساله از اهالی مسجد سلیمان، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی برق بوده است؛ او دارای مدال نقره المپیاد ریاضی دانشجویی کشور در سال 1392 بوده و رشته مهندسی برق و ریاضی را در مقطع کارشناسی گذراند.

این دانشجو به دلیل ممتاز بودن در رشته خود با عنوان دانشجوی استعداد درخشان بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده بود.

یکی از دوستان غلامرضا اسلامی درباره علائم بیماری این دانشجو گفت: غلامرضا در شامگاه سه‌شنبه تشنج کرد او را به بهداری دانشگاه بردیم و پس از 6 ساعت مرخص و به خوابگاه برگشت.

وی با بیان اینکه پزشک بهداری معتقد بود که غلامرضا اسلامی مسمومیت دارویی پیدا کرده است، افزود: پس از مرخصی باز هم حالت تهوع شدید داشت و نزدیک صبح به خواب رفت، سپس در خواب دوباره به او تشنج دست داد که تا رساندن به بیمارستان فوت شد.

سید ظفرالله کلانتری معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان، در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی در خصوص درمان این مسمومیت صورت گرفت؟

سؤال شما مربوط به اتفاقی است که در تاریخ 94/4/28 برای یکی از دانشجویان عزیزمان رخ داد. مشابه موارد دیگر، اورژانس دانشگاه به‌سرعت وارد عمل شد و اقدامات لازم جهت نجات دانشجو که در حالت اغما بوده را انجام داد و پس از آن بیمار به سرعت به مرکز بهداشت انتقال داده شد.

اقدامات لازم و مؤثر توسط پزشک و پرستار برای او انجام شد به‌طوری که وضعیت بیمار به حالت طبیعی و پایدار رسید. لازم به ذکر است که پرونده پزشکی افراد محرمانه است و ما خود را متعهد به حفظ حریم شخصی دانشجو می‌دانیم. بررسی‌های ما هیچ‌گونه کوتاهی در اقدامات درمانی انجام شده توسط مرکز بهداشت را نشان نمی‌دهد.

به‌طوری که پس از درمان و رفع مشکل بیمار، وی چندین ساعت در مرکز تحت نظر و مراقبت بوده است. در ضمن مسمومیت دارویی مشکل مراجعه ابتدایی بیمار به بهداری بوده و به همین دلیل پس از فوت دانشجو، حدس زده شد شاید فوت بیمار مربوط به این موضوع باشد که یک نظر غیرتخصصی بود و نظر تخصصی را پزشکی قانونی باید ارائه کند.

خبرگزاری مهر نیز به نقل از رئیس اتحادیه صنفی کارفرمایان نساجی استان اصفهان نوشت: واردات پارچه کشور ۳۵۰ میلیون مترمربع است که با ورود تکنولوژی‌های جدید به صنعت امکان تولید این میزان پارچه در کشور خودمان ایجاد می‌شود.

ایسنا هم به نقل از امیری، سخنگوی وزارت کشور نوشت: استان تهران و اصفهان هم که به ترتیب بیشترین ثبت نامی‌های انتخابات مجلس را داشتند به ترتیب بیشترین آمار صلاحیت های احراز نشده را به خود اختصاص دادند.

وی همچنین از آمار تعداد نمایندگان فعلی و ادوار که صلاحیت‌شان احراز نشده خودداری کرد اما گفت: صلاحیت تعدادی از نمایندگان فعلی مجلس از تهران و سایر استان‌ها احراز نشده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار