کد خبر: ۱۶۵۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 17 January 2016


مدیر گروه بهداشت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: ضروری است زن به عنوان رکن اصلی کانون خانواده از سلامت و توان‌مندی خوبی بهره مند باشد.

زهرا داداشی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، گفت: امروزه زنان در سطوح مختلف جامعه در مشاغل گوناگون فعالیت می‌کنند و همچنین در کنار شغل و حرفه خود مسئولیت مادر و همسر بودن نیز خواهند داشت پس ضروری است زن به عنوان رکن اصلی کانون خانواده از سلامت و توان‌مندی خوبی بهره مند باشد.

وی با اشاره به این‌که هیچ توجیهی وجود ندارد که زنان صرفا به دلیل جنسیت از ورزش‌های مختلف منع شوند افزود: تنها برخی عوامل مثبت فرهنگی و نیز تفاوت‌های فیزیکی و فیزیولوژیکی زنان با مردان باعث شده تا زنان از این نظر محدودتر از مردان فعالیت بدنی داشته باشند.

داداشی با تاکید بر این‌که زنان باید فعالیت جسمانی را به عنوان جزئی از زندگی روزانه خود قرار دهند، تصریح کرد: این امر نه تنها به کنترل وزن، استرس و برخورداری از احساس بهتری نسبت به خودکمک می‌کند بلکه سبب کاهش عوامل خطرزای ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سکته مغزی نیز می‌شود.

مدیر گروه بهداشت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، در پایان گفت:

ورزش نه تنها باعث تقویت بنیه و جسم می شود بلکه به عملکرد مغز هم کمک می‌کند و سطح انرژی بدن را بالا برده و میزان سروتونین موجود در مغز که باعث افزایش کارکرد آن می‌شود را افزایش می‌دهد وکسانی که فعالیت بدنی بیشتری دارند و ورزش می‌کنند کارایی بیشتری در محل کار دارند.

وی در پایان گفت:30دقیقه ورزش در روز باعث شده اندورفین به جریان خون وارد شده و باعث می‌شود فرد در طول روز احساس انرژی بیشتری داشته باشد و ورزش از بروز بیماری‌های قلبی، سکته، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت نوع دو، پوکی استخوان، ورم مفاصل و از دست رفتن حجم عضلانی را کند و یا جلوگیری می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار