اندر احوالات وزیر اصفهانی دولت؛
تابناک: در شرایطی که چشم امید اصفهانی‌ها به وزیر اصفهانی دولت برای بازگرداندن جشنواره نوجوان در کنار جشنواره کودک بود، وی در جمع خبرنگاران از تفکیک قطعی این دوبخش از هم خبر داد.
کد خبر: ۱۷۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲ 29 January 2016
به گزارش تابناک اصفهان، جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان که با تصمیم مجریان برگزاری در تهران و از سوی بنیاد سینمایی فارابی دو تکه شد، امسال فرصت برگزاری را در اصفهان از دست داد.

هرچند دلایل مسئولان بنیاد سینمایی فارابی برای انتقال بخش کودک به اصفهان و رفتن بخش نوجوان جشنواره به همدان در ابتدا غیرکارشناسی و بدون توجه به شایستگی اصفهان برای سال‌ها میزبانی این جشنواره اجرایی شد اما با این وجود، عدم تلاش و اقدام به هنگام از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص را هم می‌توان مزید بر علت برای این جدایی دانست.

جدا کردن دوبخش کودک و نوجوان که به گفته مسئولان بنیاد سینمایی فارابی به دلیل تغییر مدیریت شهری اصفهان و رفتن شهردار سابق اصفهان از این شهر به قم بود، هیچ گاه نتوانست دلیل روشن و منطقی برای مردم اصفهان که سال ها به میزبانی حرفه ای این جشنواره شهره بودند، به شمار آید.

در شرایطی که چشم امید اصفهانی‌ها به وزیر اصفهانی دولت یعنی علی جنتی برای تلاش به منظور بازگرداندن جشنواره نوجوان در کنار جشنواره کودک به اصفهان بود، وی در سفر دیروز خود به اصفهان به مناسب برگزاری همایش ادیان توحیدی، در جمع خبرنگاران از تفکیک قطعی این دوبخش از هم خبر داد.

وی بیان داشت: دو بخش به صورت همزمان، به اصفهان نمی آید و تنها بخش کودک در اصفهان و آن هم در سال آینده برگزار خواهد شد.

وزیر فرهنگ همچنین به عدم برنامه ریزی برای ترکیب این دو بخش هم تاکید کرده و گفته است؛ دلایل فنی سبب جدا کردن این دوبخش جشنواره از هم بود.

جنتی معتقد است باید فیلم های ویژه کودکان برای کودکان و ویژه نوجوانان برای این گروه سنی به نمایش درآید.

وی از برگزاری یک جشنواره باشکوه در بخش کودک در اردیبهشت سال آینده در اصفهان خبر داده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار