کد خبر: ۱۷۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 30 January 2016

حاشيه‌هاي دوره چهارم شورا پايان ندارد،‌ از انتشار هر روزه  ليستي درست يا غلط از مهره‌ چيني‌هاي اعضاي شورا در شهرداري تا كانال "حاميان مردمي دكتر جمالي‌ن‍ژاد" در شبکه های اجتماعی؛ همه و همه موجب شده تا مديريت شهري اصفهان و شوراي شهر بيش از دو سال رنگ همراهي نبينند.


 


آنچه كه پس ازروی کار آمدن جمالی نژاد، پيش‌بيني مي‌شد قدرت‌گيري شورا براي دخالت در امور شهرداري بود، قدرتي كه "حربه استيضاح" امكان آن را برای برخي از اعضاي شورا فراهم‌ مي‌كرد تا مديريت شهرداري را با چالش رو به رو كنند؛‌ چالشي كه نه تنها يك شهردار بلكه يك كلان‌شهر را از مسير توسعه عقب خواهد انداخت.

ایسنا نوشت: رضا امینی، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، امروز در صحن علني شورا، شهردار را مورد انتقاد شديد قرار داد و خطاب به مدیریت شهری گفت: "متاسفانه این روزها میزان و نوع مصاحبه‌ها در مدیریت شهر، حال و هوای مناسبی ندارد!"

آيا شورايي‌ها حق دارند به شهردار بگويند كي و كجا مصاحبه كند؟ در هنگام مصاحبه‌ها چه بگويد و چه نگويد؟ آيا مشكل امروز شهر اصفهان تنها مصاحبه‌هاي شهرداراست؟ اگر مشكل فقط مصاحبه است چرا در يك جلسه خصوصي به شهردار منتخب شورايي‌ها تذکر داده نمی شود؟ چرا در صحن علني آن هم از سوي رييس شورا كه در دو سال گذشته در نطق‌هاي خود بیشتر به بيان تاريخ‌هاي مهم هفته پرداخته است، باید با يك لحن تند بيان شود؟

اميني در بخشي از سخنان خود گفت: امید مردم از تحول مدیریت در شهرداری، تغییر در کیفیت زندگی و تغییرات اساسی در برنامه ریزی‌ها، شایسته سالاری‌ها و رویکردها بود و نگاه برخی ازمدیران شهری به رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، نگاه ابزاری و وسیله بروز و ظهور فردی و شخصی شده است.

اميني اظهار کرد: نگاه برخی ازمدیران شهری به رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، نگاه ابزاری و وسیله بروز و ظهور فردی و شخصی شده است.

وی با بیان اینکه با مصاحبه و لفاظی و چرخش‌های دائمی در شبکه‌های اجتماعی مشکلات مردم رفع نمی‌شود، افزود: استفاده از جایگاه‌ها، امکانات و فرصت‌هایی که متعلق به مردم است در مسیر ایجاد تفوق‌های ظاهری شخصی، هم آلوده به شرک خفی است و زمینه ایجاد مظلمه شرعی و هم توهین به فهم و شعور مردم است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امید مردم از تحول مدیریت در شهرداری، تغییر در کیفیت زندگی و تغییرات اساسی در برنامه ریزی‌ها، شایسته سالاری‌ها و رویکردها و تعادل منطقی در ابعاد مختلف مدیریت، شناسایی و حل مشکلات عدیده شهروندان بود.

امینی با اشاره به اینکه زمان مصاحبه و شعار به اتمام رسیده است، تاکید کرد: مدیریت شهری باید ضمن عملیاتی کردن شعارها، اطلاع رسانی سریع، صریح، مفید و شفاف و در حد ضرورت، زمینه‌های نارضایتی مردم را کاهش داده و موجبات رضایت مردم را بیش از گذشته و صادقانه فراهم كند.

وی ادامه داد: اکنون به همه کسانی که در استفاده از امکانات بیت المال بی پروا و در شرایط موجود، دچار خود شیفتگی شده‌اند، اخطار می‌کنم اگر رویه‌های خود را اصلاح نکنند در آینده نزدیک  فضای شهر و مردم را از رفتار اینگونه مدیران روشن و آگاه خواهم كرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: متاسفانه علیرغم تلاش‌های مستمر و گسترده جهت  شفاف سازی محاسبات مالی شهرداری  بعضا گزارش‌هایی از مناطق دریافت می‌شود حاکی از آن که گاهی در اثر عدم نظارت صحیح و کارشناسانه از شفاف سازی عدول می‌شود و کنترل جدی روی محاسبات پرونده‌های مردم نیست و این موضوع عوارض جبران ناپذیری بر وجه شهرداری خواهد داشت.

امینی با بیان اینکه فلسفه برون سپاری ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم بود تا زمینه‌های رضایتمندی آنها بیش‌تر از گذشته فراهم گردد، افزود: متاسفانه به دلیل سهل اندیشی و نبود برنامه ریزی صحیح برون سپاری هم می‌رود که به یک پروژه شکست خورده تبدیل شود و اخذ وجه از مردم در خدمات اداری و شهرسازی و اداری مالی چه منطقی دارد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
سلام

متاسفم برای اشخاصی که نه تنها بری خادمین ملت پشتیبان نیستند ، بلکه همیشه مانع خدمت رسانی می شوند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار