کد خبر: ۱۸۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱ 14 February 2016


مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: به دلیل نقش مهم و تاثیرگذار مشاوران در هدایت آموزشی - تربیتی دانش آموزان و خانواده، مشاوره باید به رکن اول مدارس تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، خسرو ساکی شنبه شب در نشست تخصصی با مشاوران البرزی در سالن کانون فرهنگی رشد کرج، افزود: مشاوران بازوان توانمند مدارس در آموزش مهارت های زندگی ، بستر ساز برنامه ریزی ، فعالیت های آموزشی - تربیتی در مدارس و پل ارتباطی بین خانه و مدارس اند که باید به جایگاه مهم آن در مدرسه توجه ویژه شود.

وی اظهار کرد: امروزه ضرورت و اهمیت مشاوره در تعلیم و تربیت بر همگان روشن شده به گونه ای که نبود مشاور در یک مدرسه خلع محسوب می شود و مدیران و اولیای دانش آموزان تکمیل کادر آموزشی - تربیتی مدارس را منوط به صدور ابلاغ و حضور مشاور ان تحصیلی در مدرسه می دانند.

وی با اشاره به اینکه جامعه به نقش ، جایگاه و تخصص مشاوران در مدارس و مراکز خدمات راهنمایی و مشاوره ایمان آورده است خاطرنشان شد: این ایمان و باور افراد جامعه به خدمات تخصصی مشاوران در بخش های مختلف نسبت به 10 یا 20 سال گذشته قابل قیاس نیست زیرا اولیاء دانش اموزان در گذشته در ارجاع فرزندان خود به مشاور مقاومت می کردند در حالی که امروز از این مهم استقبال می کنند.

ساکی از مشاوران فعال در مدارس و مراکز خدمات مشاوره ای البرز درخواست کرد در این حوزه با فعالیت بیشتر به ویژه در بخش آموزش مهارت های زندگی ،شهروندی و تحصیلی به دانش آموزان در داشتن زندگی با کیفیت افراد در جامعه گام های بلندی بردارند، چراکه مشاوران در این زمینه از توانمندی و تخصص ویژه ای برخوردار هستند.

وی از راهنمایی تحصیلی ، خانوادگی ، تربیتی ، برنامه ریزی درسی ، آموزش روش صحیح مطالعه درسی ، بهداشت روان ،شناسایی و مشاوره اختلالات سطحی یادگیری ، راهنمایی هدایت تحصیلی - شغلی ، رفتار های سازشی و بین فردی ، هدایت دانش آموزان در دوران بحران و بلوغ ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و رفتارهای پر خطر ، آموزش مشاوره ای - تخصصی به اولیاء دانش آموزان در قالب برگزاری نشست های آموزشی - کارگاهی به عنوان خدمات شاخص مشاوران در مدارس یاد کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز برخورداری دانش آموزان و اولیاء از خدمات راهنمایی مشاوره ای در دو بخش فردی و گروهی در مدارس را یکی از محورهای مهم کیفیت آموزشی - تربیتی دانست و اظهار داشت:پیشرفت تحصیلی و سلامت روان دانش آموزان حاصل تلاش تخصصی مشاوران در کنار زحمات معلمان و سایر کادر مدارس است که با تعامل ، همفکری و همدلی در راستای پیشرفت و توسعه کشور گام بر می دارند.

وی تاکید کرد: هر قدر شناخت افراد نسبت به وظایف و خدمات مشاوران در جامعه بالا برود نقش و کارکرد تخصصی مشاوران در جامعه برجسته تر می شود زیرا مشاوران در زندگی فردی - اجتماعی نقش مهم و تاثیر گذار در قالب یک مدیر برنامه ریزی ، راهنمایی و هدایتی به خصوص در سیستم تعلیم و تربیت را پیدا می کنند.

در این نشست تخصصی 200 نفر از مشاوران تحصیلی مدارس البرز حضور داشتند.

البرز دارای 420 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار