رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نامزدهای انتخابات به مر قانون عمل کنند، گفت: رسانه‌ها از انتشار اخبار از مجاری غیرصلاحیت‌دار خودداری کنند.
کد خبر: ۱۸۳۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵ 17 February 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، فتاح محمدی ظهر امروز در حاشیه نشست با فرمانداران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه انتخابات یک برند جهانی است و تمام شبکه‌ها و رسانه‌های دنیا انتخابات ایران در هفتم اسفند را رصد می‌کنند، گفت: با برگزاری جلسات و نشست‌های مختلف با نامزدهای انتخابات استان تعاملات لازم انجام و بستر لازم برای انتخابات باشکوه، سالم و با حضور و مشارکت حداکثری مردم فراهم شده است.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: تبلیغات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از فردا 29 بهمن آغاز و تا 5 اسفند ادامه دارد که شیوه‌نامه و تذکرات در خصوص تبلیغات انتخاباتی به نامزدهای انتخاباتی، روسای ستاد و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند داده شده که انتظار داریم داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی با عمل به مر قانون موجب برگزاری انتخابات سالم، باشکوه و حداکثری را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: 771 شعبه اخذ رای در استان پیش‌بینی شده که در حوزه شهرستان کهگیلویه بزرگ با شهرستان‌های چرام، لنده و بهمئی 337 شعبه، در حوزه انتخابیه شهرستان‌های بویراحمد و دنا 289 شعبه و در حوزه انتخابیه شهرستان‌های گچساران و باشت 145 شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده است.

این مسئول تصریح کرد: ابزارها، امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات سالم تهیه و در اختیار حوزه‌های اصلی، فرعی و بخشداری‌ها قرار گرفته، ضمن اینکه دستگاه‌هایی که متولی نظم و امنیت و نظارت بر حسن اجرای قانون انتخابات هستند با جلسات مستمر چگونگی نظارت را اعمال می‌کنند.

محمدی با اشاره به اینکه تخلفات داوطلبین انتخابات به صورت تلفنی و حضوری به افراد داده شد، عنوان کرد: به جهت رعایت حقوق مردم و نامزدها فعالیت‌های انتخاباتی افراد رصد می‌شود و در صورت وجود تخلف تذکرات لازم داده می‌شود، ضمن اینکه در برخورد با تخلفات انتخاباتی هیچگونه مماشاتی نخواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: راه‌اندازی کاروان‌ها تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی به بهانه حضور در مراسم فاتحه‌خوانی آسیب جدی در استان به شمار می‌رود، همچنین تجمعات غیرقانونی و بدون مجوز نامزدهای انتخاباتی که باعث ایجاد بی‌نظمی و مسائل ترافیکی شده و نقطه نظرات مطرح شده در سایت‌ها که با حقوق و کرامت دیگران مربوط می‌شود از جمله مشکلات و اسیب‌های است که در استان با آن مواجه هستیم.

وی ضمن قدردانی از رسانه ملی، سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و مطبوعات در همراهی و تبادل با ستاد انتخابات استان گفت: از تمامی رسانه‌های استان انتظار می‌رود به دلیل حساسیت انتخابات در استان و مسائل قومی و فامیلی که وجود دارد از بیان اخباری که باعث ایجاد بی‌نظمی در بدنه جامعه می‌شود خودداری کنند و با دقت مسائل را رصد و در رسانه خود مطرح کنند و از درج هرگونه اخبار، گزارش و مطلبی که از مجاری غیر صلاحیت‌دار است خودداری کنند.

این مسئول تصریح کرد: ستاد انتخابات استان به صورت 24 ساعته آماده پاسخ‌گویی به سوالات، مطالب و مسائل حوزه انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه منشور تبلیغات انتخاباتی در اختیار ستاد انتخابات نامزدها قرار داده شده افزود: راه‌اندازی کاروان‌ها همراه با سیستم بلندگوهایی که ایجاد سر و صدای و مزاحمت می‌کنند مغایر قانون است، ضمن اینکه نیازی به راه‌اندازی کاروان برای سخنرانی در مراکز و شهرستان‌ها دیگر نیست و نامزدهای انتخاباتی در مکان‌هایی که بخشداران و فرمانداران قبلا پیش‌بینی کردند برنامه سخنرانی خود را انجام دهند.

محمدی با بیان اینکه مردم فرد اصلح را انتخاب کنند، افزود: مردم از هیجانات و احساسات غیرمنطقی که زمینه مشکلات را به همراه خواهد داشت خودداری کنند.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امسال 12 هزار رای اولی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت می‌کنند، گفت: 495 هزار نفر از مردم استان واجد شرکت در انتخابات هفتم اسفند هستند.

وی با اشاره به اینکه هنوز آمار دقیق از نامزدهای انتخابات شهرستان‌ کهگیلویه در دست نیست، خاطرنشان کرد: 40 نفر داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه کهگیلویه بزرگ بودند که از این تعداد سه نفر درخواست جابه‌جایی دادند و هنوز آمار دقیق این حوزه مشخص نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخابات حوزه بویراحمد و دنا 23 نفر و حوزه گچساران و باشت 10 نفر هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار