خبرگزاری‌ها از جمله آنا، ایبنا، ایرنا، ایسنا،‌ ایکنا، ایمنا، برنا، پانا، تسنیم، حوزه، خانه ملت، دانشجو، شبستان، فارس، مهر و میزان از تبلیغ له یا علیه نامزدها منع هستند.
کد خبر: ۱۸۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳ 17 February 2016
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: رسانه‌های دولتی یا متعلق به نهادهای عمومی از ساعت ۸ صبح فردا حق تبلیغ له یا علیه نامزدها را ندارند.

محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از 8 صبح فردا رسما آغاز می‌شود که یک هفته ادامه خواهد داشت، گفت: بر اساس ماده 59 قانون انتخابات استفاده از بیت‌المال در مقاصد انتخاباتی مجاز نیست و رسانه‌های دولتی یا متعلق به نهادهای دولتی له یا علیه نامزدها منع هستند.

وی تصریح کرد:افراد، نهادها و کسانی که این ماده قانونی را زیر پا بگذارند مجرم شناخته شده و از سوی وزارت کشور به قوه قضائیه معرفی خواهند شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور تأکید کرد: در وزارت کشور کمیته‌ای به منظور رصد اخبار و رسانه‌ها تشکیل شده که فعالیت خود را از فردا صبح همزمان با آغاز تبلیغات نامزدها آغاز می‌کند.

مقیمی با بیان اینکه تمامی موسسات و روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های دولتی و متعلق به نهادهای عمومی از ۸ صبح فردا از تبلیغ نامزدها منع هستند، گفت: موسسات مطبوعاتی و کلیه رسانه‌های موسسه اطلاعات، ایران، خراسان، کیهان، همشهری و روزنامه‌های اصفهان زیبا، تهران تایمز، حمایت، جام‌جم، شهرآرا، شهروند، صمت، فرهیختگان، قدس، هگمتانه،‌ از تبلیغات له یا علیه نامزدها منع هستند.

مقیمی ادامه داد: همچنین خبرگزاری‌ها از جمله آنا، ایبنا، ایرنا، ایسنا،‌ ایکنا، ایمنا، برنا، پانا، تسنیم، حوزه، خانه ملت، دانشجو، شبستان، فارس، مهر و میزان از تبلیغ له یا علیه نامزدها منع هستند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تأکید کرد: انتشار هرگونه اخبار از سوی نامزدهای انتخابات از سوی این روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها ممنوع است و اگر مصاحبه و یا عکس و یا پوشش سخنرانی نامزدها از سوی این رسانه‌ها منتشر شود تخلف کرده‌اند و به قوه قضائیه معرفی خواهند شد.

مقیمی خاطرنشان کرد: همچنین هفته‌نامه‌ها، ماهنامه‌ها و پایگاه‌های خبری مشابه نیز مشمول این قاعده هستند.

مقیمی در ادامه این نشست در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که آیا دستورالعمل تبلیغات نامزدها در فضای مجازی تهیه شده است یا خیر، گفت: این دستورالعمل در حال تهیه است و در آینده‌ای نزدیک ابلاغ خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات خاطرنشان کرد: تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس رسما از 8 صبح فردا آغاز می‌شود و تا 24 ساعت قبل از رأی‌گیری پایان می‌یابد.

منبع: فارس
برچسب ها: مقیمی ، انتخابات ، تبلیغات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار