رئیس ستاد انتخابات کشور:
مقیمی با تاکید بر اینکه با هرگونه تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی نیز مطابق قانون برخورد خواهد شد از تدوین دستورالعمل نحوه تبلیغات در فضای مجازی خبر داد.
کد خبر: ۱۸۳۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 18 February 2016

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: مطابق ماده 59 قانون انتخابات کشور انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی له یا علیه نامزدها در تمام دستگاهها و نهادهای رسمی و دولتی ممنوع است و مرتکبین آن مجرم شناخته می شوند.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به مفاد ماده 59 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، درخصوص رسانه های مصداق این ماده گفت: اطلاعیه اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه های دولتی یا متعلق به نهادهای عمومی از تبلیغ له یا علیه نامزدها منع شده اند.

مقیمی فهرست مهمترین موسسات مطبوعاتی، روزنامه ها و خبرگزاری های مشمول این ممنوعیت را به این شرح اعلام کرد: کلیه رسانه های موسسات اطلاعات، ایران، خراسان، کیهان و همشهری، روزنامه های اصفهان زیبا، تهران تایمز، حمایت، جام جم، شهرآرا، شهروند، صنعت، فرهیختگان، قدس، هگمتانه و خبرگزاری های آنا، ایسنا، ایرنا، ایسکا، ایکنا، ایمنا، برنا، پانا، تسنیم، حوزه، خانه ملت، دانشجو، شبستان، فارس، مهر و میزان.

مقیمی افزود: براساس اطلاعیه اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سایر هفته نامه ها، ماهنامه ها و پایگاه های خبری دولتی یا متعلق به نهادهای عمومی نیز مشمول این قاعده هستند. براساس ماده 59 قانون انتخابات: انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها برای نامزدهای نمایندگی مجلس از صدا و سیما و میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه ها و ادارات، شرکتهای دولتی و موسسات وابسته به دولت و شهرداریها و شرکتها و سازمانهای وابسته به آنها و نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده می کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب مجرم شناخته می شود.

مقیمی با تاکید بر اینکه با هرگونه تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی نیز مطابق قانون برخورد خواهد شد از تدوین دستورالعمل نحوه تبلیغات در فضای مجازی خبر داد.

رئیس ستاد انتخابات کشور در پایان گفت: افرادی که روز هفتم اسفند ماه 94 ، هجده سال تمام داشته باشند و متولدین پیش از تاریخ 7 اسفند 1376 می توانند در انتخابات شرکت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار