نماینده مردم بیرجند در مجلس:
نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه توسعه و پیشرفت خراسان جنوبی در رونق مرزها است، گفت: سود سپرده سرمایه‌گذاران میزان تا شهریورماه پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۱۸۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ 22 February 2016
حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی شامگاه یکشنبه در دیدار صمیمی با فرهنگیان که در مکان حسینیه گازاری‌ها برگزار شد، اظهار داشت: بنده عضو کمیسیون  آموزش، تحقیقات در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت علمی دانشگاه و به نوعی معلم هستم.

دانشگاه‌ها سبب ماندگاری جمعیت می‌شود

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی به ویژه شهرستان بیرجند دانشجو و دانشگاهی زیاد است، افزود: دانشگاه‌ها به عنوان نکته‌ای مثبت برای خراسان جنوبی معرفی شده و ماندگاری جمعیت به دلیل  وجود دانشگاه‌ها است.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد فرهنگیان این منطقه زیاد است، گفت: وجود فرهنگیان زیاد امتیاز خوبی است و بیرجند را به عنوان شهری فرهنگی که چهره‌‌های ماندگار کشور در این منطقه است، شناخته می‌شود.

عبادی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی از سبقه و فرهنگی دینی غنی برخوردار است، افزود: مودب تر از مردم این منطقه در هیچ نقطه ایران دیده نمی‌شود و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مباحث فرهنگی و فنی و حرفه‌ای بحث می‌شود.

آموزش و پرورش نسل آینده را متحول می‌کند

وی با بیان اینکه اگر در آموزش و پرورش و در دانشگاه فنی و حرفه‌ای مطرح باشد مشکلات اشتغال کمتر می‌شود، اظهار داشت:کمیسیون آموزش و تحقیقات کمیسیونی بسیار فعال است و کاری زیر بنایی تر از آموزش و پرورش در کشور وجود ندارد زیرا آموزش و پرورش قدرت دارد تا نسل آینده را متحول کند.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: با آموزش و پرورش می‌توان تحول، تکامل را در نسل‌های آینده ایجاد کرد و نکته‌ای که قابل تأمل این است که مسئولیت پذیری ما ضعیف است و سبب می‌شود گاهی قانون‌مداری ما ضعیف باشد.

عبادی با بیان اینکه نظم و انضباط ما در جامعه ضعیف است، افزود: باید آموزش و پرورش را قوی کرد تا خروجی خوبی داشته باشیم و باید مسئولیت پذیر باشیم تا قانون مدار شویم و در این راستا نیاز به کار زیادی داریم.

5 هزار میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش افزوده شد

وی با بیان اینکه مهم ترین ثروت ما نیروی انسانی است، اظهار داشت: ما ایرانیان از جهت هوش جزو کشورهای برتر هستیم اما فقط هوش کافی نیست و در برخی از آحاد قانون ستیزی در جامعه دیده می‌شود و آموزش و پرورش نیاز به تمرکز دارد و ما می‌توانیم همیشه الگو باشیم و امسال 5 هزار میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش افزوده شد که کاری بی نظیر در نوع خود بود.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالبات فرهنگیان در مجلس و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح شد، گفت: اگر دولت و مجلس قوی عمل کنند خیلی کارها می‌توان انجام  و همه کار هم نمی‌توان انجام داد.

عبادی با اشاره به برنامه‌های آینده خود افزود: بنده 4 سال از نزدیک شاهد تنگناها بودم و خراسان جنوبی مشکلاتی از قبیل کم آبی، بحران آب، فاصله از مرکز، رونق نداشتن مرز، عدم رونق بازرگانی، عدم رونق صنایع و معادن است اما در کنار تمامی این مشکلات مهم ترین عامل دوری از مرکز است که رغبت را از سرمایه گذاران گرفته است.

وی با بیان اینکه باید مرزهای خراسان جنوبی رونق گیرد، تصریح کرد: خراسان جنوبی از سال گذشته در صندوق توسعه ملی جزو استان‌های کم برخوردار قرار گرفت و منطقه ویژه اقتصادی در سال گذشته کلنگ زنی شده و امسال راه‌اندازی شد تاکنون تعداد زیادی سرمایه گذار اعلام آمادگی کردند.

منطقه ویژه اقتصادی بیرجند چشمه جوشان اشتغال

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مرز رونق گیرد می‌توان از آن به عنوان فرصت استفاده کرد، گفت: منطقه ویژه اقتصادی چشمه جوشان اشتغال برای خراسان جنوبی است که بیشترین سود را بیرجند می‌برد.

عبادی افزود: زیر ساخت‌های حمل و نقل، دوبانده شدن جاده‌های ارتباطی، راه آهن و صنایع از دیگر موارد پیگیری شده بنده بود و تنها ردیف اجرایی که در سال 94 اخذ شد راه آهن بود و تا هنگامی که کامل شود دولت هر سال باید بودجه را تأمین کند و اگر بخواهیم زودتر به سرانجام برسد باید فاینانس شود که جزو اولویت‌های ما است.

وی با بیان اینکه دوبانده شدن جاده‌های استان خراسان جنوبی از اولویت‌های دیگر ما است، اظهار داشت: نمایندگان این دوره از مجلس شورای اسلامی بد شانس ترین نمایندگان بودند زیرا تحریم‌ها آغاز شد و در مدت 4 سال قبل از دوره ما چقدر کار بر روی دو بانده شدن جاده بیرجند تا قاین انجام و در همین مدت ما که تحریم‌ها هم بود چقدر کار انجام شده است.

رونق مرزها سبب رونق گردشگری می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: با رونق مرزها گردشگری هم رونق می‌گیرد و راه توسعه و پیشرفت ما همین است.

عبادی به پرسش‌های فرهنگیان حاضر در جلسه پاسخ داده و اظهار داشت: بازار شایعه این روزها داغ است که این شایعات با بدترین شرایط شخصیت انسان‌ها را نشانه می‌گیرد اما یک توصیه به همه شما دارم این است که اگر می‌خواهید مانند یک کودک پاک و گناهی نداشته باشید، یک دوره کاندید مجلس شورای اسلامی شوید.

وی با بیان اینکه صحبت‌های ناجوانمردانه و عجیب وغریب در  مدت انتخابات زیاد است، اظهار داشت: افرادی که دائم شایعه پراکنی می‌کنند و بارها می‌گویند که بودجه استان در یک شهرستان بیشتر از دیگر شهرستان‌ها تخصیص یافته اما بنده به عنوان عضو شورای برنامه ریزی استان خراسان جنوبی ناظر هستم که این نکته که بودجه بیشتری به یک شهر بیشتر از مابقی باشد اشتباه است .

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سود سپرده سرمایه گذاران در میزان تا شهریور ماه پرداخت می‌شود، گفت: سه استان کشور درگیر موسه میزان بودند که تمامی این مشکلات را میزان بر سر مردم به وجود آورد و همین که پدیده دچار مشکلات شد مردم همه به موسسه میزان رفته و درخواست پول خود شدند و اگر بهترین بانک هم باشد زمانی که تعداد زیادی هم زمان به دنبال پول باشند آن موسسه یا بانک ور شکست می‌شود.

عبادی افزود: حل مشکلات میزان با پیگیری‌های زیاد ما انجام و این کار در تاریخ تکرار نمی‌شود و طبق بررسی‌های انجام شده  تا شهریور ماه سودهای سپرده گذاران هم پرداخت می‌شود.

وی در جواب پرسش‌هایی مبنی بر اینکه چرا شهرک‌های صنعتی در بیرجند ورشکسته شده و با وجود این باز منطقه ویژه اقتصادی راه اندازی شده است، تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی خصوصی است و دولت یک ریال در راه‌اندازی آن هزینه نمی‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: علت رکود در کشور به سیاست انقباضی دولت برمی‌گیرد و برای رونق گرفتن ازدواج  باید زمینه اشتغال ایجاد شود تا در کنار آن رونق اقتصادی و ازدواج حاصل شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار