تابناک: حالا با گذشت حدود یک ماه از کم شدن حجم آب در رودخانه زاینده رود، امشب قرار است دوباره چشم مردم اصفهان و شرق به جریان آب در زاینده رود روشن شود.
کد خبر: ۱۸۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ 05 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، جریان زاینده رود که در اسفندماه سال گذشته برای آبیاری کشت کشاورزان اصفهانی، بازگشایی شده بود حالا قرار است بعد از حدود یک ماه کم شدن، برای رسیدن به مزارع شرق اصفهان افزایش یابد.

20بعد از این بازگشایی بود که طبق قرار وزارت نیرو با کشاورزان، دریچه های سد به قول استاندار اصفهان به حالت نیمه باز درآمد چراکه وی اذعان داشت: دریچه های سد هیچگاه به طور کامل حتی در زمان خشکسالی بسته نمی ماند و تنها حجم آب خروجی از دریچه ها کم و زیاد می شود.

با این حال با تدبیر مسئولان اصفهان، در ایام نوروز به دلیل حضور مسافران در شهر اصفهان آب در بستر رودخانه تاحدودی جریان داشت.

حالا با گذشت حدود یک ماه از کم شدن حجم آب در رودخانه زاینده رود، امشب قرار است دوباره چشم مردم اصفهان و شرق به جریان آب در زاینده رود روشن شود.

این آب برای تکمیل فرآیند آبیاری کشت کشاورزان شرق اصفهان قرار است اختصاص یابد و با تخمین زمانی می توان گفت تا پایان هفته جاری آب زاینده رود به بخش شرق اصفهان و مزارع کشاورزان آن منطقه خواهد رسید.

گفتنی است این آب تا اواسط خردادماه سال جاری در رودخانه جاری خواهد ماند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار