تابناک: شرکت فولاد مبارکه اصفهان از افزایش 45 درصدی میزان صادرات این شرکت به کشورهای مختلف جهان در سال 93 خبر داد.
کد خبر: ۱۸۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 05 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محمود اکبری معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اعلام این خبر افزود: یک و نیم میلیون تن فولاد به ارزش 700 میلیون دلار در سال 93 از شرکت فولاد مبارکه اصفهان به بازارهای جهانی صادر شده که این رقم از نظر وزنی نسبت به سال قبل 45درصد افزایش داشت .

وی افزود: شرکت فولا مبارکه درحالی به این رکورد بی سابقه دست یافت که بازار جهانی فولاد با چالش ها و محدودیتهایی کم سابقه مواجه بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت فولاد مبارکه ، محمود اکبری اصافه کرد : از مجموع یک و نیم میلیون تن صادرات شرکت فولاد مبارکه بیش از 50 درصد به بازار اروپا و مابقی به سایر نقاط جهان از جمله خاورمیانه، شرق آسیا صادر شده است .

او حضور موفق محصولات فولاد مبارکه در بازارهای اروپا را بیانگر کیفیت مطلوب و قابل رقابت محصولات صادراتی این شرکت با محصولات شرکتهای تراز اول جهان و همچنین ثبت جایگاه شرکت فولاد مبارکه در بازارهای اروپائی به عنوان یک تأمین کننده پایدار و قابل اتکا برای مصرف کنندگان بزرگ این بازار استراتژیک عنوان کرد .

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه خاطر نشان کرد: در راستای حضور پایدار در بازار جهانی و توسعه صادرات غیرنفتی ، شرکت فولاد مبارکه برای سال 1394 نیز برنامه ریزی کرده و گروه فولاد مبارکه مصمم است تا با حضوری پر رنگ در بازارهای جهانی ، توسعه صادرات شرکت های وابسته را نیز در برنامه های خود لحاظ نمایند.

وی اظهار امیدواری کرد : با همت و تلاش همکاران گروه فولاد مبارکه (فولاد مبارکه – شرکت فولاد هرمزگان شرکت گالوانیزه کاشان و ورق خودرو چهارمحال و بختیاری)، صادرات سال جاری این شرکت به بیش از 2 میلیون تن برسد که نقطه عطفی در تاریخ صنعت فولاد کشور خواهد بود.

گروه فولاد مبارکه اصفهان شامل فولاد مبارکه، هرمزگان، امیرکبیرکاشان و ورق خودرو چهارمحال و بختیاری است .

* شرکت فولاد مبارکه در زمینی به مساحت 35 کیلومتر مربع در نزدیکی شهر مبارکه و در 65 کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان واقع شده است.

مجموعه نیروی شاغل در شرکت فولاد مبارکه 15 هزار و 400 نفر بطور مستقیم و به ازای هر نفر حدود 20 نفر بصورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند . این مجتمع حدود 3000 زیر مجموعه را بطور مستقیم و غیر مستقیم تغذیه می کند.

اولین کوره قوس الکتریکی واحد فولادسازی این مجتمع در مهر سال 1370 راه اندازی شد و در 23 دی سال 1371 خطوط تولید این کارخانه توسط رئیس جمهوری وقت هاشمی رفسنجانی افتتاح و از ابتدای سال 1372 وارد مرحله بهره برداری شد.

این شرکت دارای ظرفیت اسمی سالانه 5.4 میلیون تن محصولات فولادی تخت از ضمانت 16 تا 18/0 میلیمتر بصورت کلاف و ورق گرم نورد شده و سرد نورد شده است.

محصولات این شرکت فولاد مبارکه شامل کلاف و ورقهای سرد و گرم، کلافهای اسیدشویی شده، کلاف نوار باریک و تختال است .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار