رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: احیای رودخانه زنده‌رود مهم‌ترین خواسته مردم اصفهان از ریيس جمهور و هیئت وزیران است.
کد خبر: ۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵ 31 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رضا امینی امروز (شنبه) در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به فرارسيدن دهه فجر اظهار کرد: دهه فجر،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزش‌های اسلامي، مقطع رهايي ملت ايران و بخشي از تاريخ ماست كه گذشته را از آينده جدا ساخته است.

وی با بیان اینکه جشن‌های دهه فجر بايد همچون مراسم و اعياد مذهبي گرامي داشته شود و مردمي باشد، ادامه داد: بايد تمام مساجد فعال شوند و مردم با حضور در مساجد خاطره‌ی فراموش نشدني حضرت امام (ره) و پيروزي انقلاب اسلامي را جشن بگيرند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: از شهرداری انتظار می‌رود به نحو شایسته‌ای شهر را آذین بسته و با برگزاری برنامه‌های فرهنگی متناسب با این ایام زمینه گرامی‌داشت تاریخ شکوهمند اسلامی آشنایی نسل جوان با ارزش های انقلاب فراهم كند.

خشکی رودخانه زاینده نتيجه سیاست گذاری‌های اشتباه گذشته

وی به چندین نکته به مناسبت سفر هیات دولت به اصفهان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: مهم‌ترین خواسته مردم اصفهان از ریاست جمهوری اسلامی و هیات وزیران، احیای رودخانه زنده رود است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه خشکی رودخانه زاینده رود که در اثر سیاست گذاری‌های نادرست گذشته و برداشت‌های بی رویه بالا دست اتفاق افتاده در تمام ابعاد باعث عوراض جبران ناپذیری برای اصفهان شده است، اضافه کرد: اگر هرچه زود تر چاره‌ای برای خشکی زاینده رود اندیشیده نشود علاوه بر مشکلات زیست محیطی و اقتصادی برای مردم و بهره برداران و کشاورزان آثار زیان بار و جبران ناپذیر اجتماعی، سیاسی نیز به همراه خواهد داشت.

امینی با بیان اینکه در این زمینه نباید از نجابت مردم اصفهان سوء برداشت شود، افزود: اصفهان خود را مادر انقلاب می‌داند و هدیه بیش از 10 درصد از شهدا و جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی ودفاع مقدس گواهی روشن براین مدعاست.

وی به انجام تعهدات دولت برای طرح‌های ملی و شهری اصفهان مورد درخواست مردم اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: تأمین منابع تعهد شده جهت تکمیل مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان و قطار شهری اصفهان که موجب شده تا بار مالی آن به مردم تحمیل شود مورد انتظار و درخواست مردم است.

روشنایی ایستگاه‌های اتوبوس تندرو مناسب نیست

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان به نکاتی درمورد اقدامات شهرداری اشاره کرد و گفت: بسته شدن خیابان چهار باغ و اقدامات عمرانی مربوط به پیاده راه شدن آن با توجه به وضعیت رکود اقتصادی و مشکلات کسبه این خیابان بايد به بعد از تعطیلات نوروز موکول شود.

امینی با بیان اینکه وضعیت روشنایی ایستگاه‌های اتوبوس تند رو مناسب نیست و خصوصاً در ساعات پایانی کار اتوبوس‌ها، مشکلاتی برای مسافران شهری فراهم كرده است، خاطر نشان کرد: باید به این موضوع رسیدگی شود و در مطالعات خطوط تندروی اتوبوس زیرسازی مناسب در مسیر خصوصا در ایستگاه‌ها در نظر گرفته شود تا در حین بهره برداری به مشکل توقف و اقدامات عمرانی روبرو نشود.

وی با اشاره به شفاف سازی بودجه در بخش عمرانی ادامه داد: اقدام بعدی و مهم در جهت شفاف سازی، استقرار ردیف های غیر نقدی ذیل ردیف های نقدی است که اساساً هم به انعکاس واقعی بودجه کمک می‌کند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: توزیع بودجه برخي از بخش‌های شهرداری مانند ناژوان و تخت فولاد در مناطق و مرکزی باعث کندی کار و مکاتبات زاید و صرف وقت و انرژی می‌شود و لازم است در جهت کاهش هزینه‌های زائد و بهره‌وری از زمان و انرژی بودجه‌های این بخش‌ها در یک فرآیند کوتاه و منطقی در نظام اداری پیش‌بینی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار