دقایقی پیش با حضور استاندار اصفهان و رئیس سازمان میراث فرهنگی؛
تابناک اصفهان: با توجه به حساسیت مدیران شهری و استانی اصفهان نسبت به میراث فرهنگی و قول شهردار اصفهان مبنی بر این که توسعه شهر بدون توجه به میراث فرهنگی و هویت تاریخی ممکن نیست، با همکاری سازمان میراث فرهنگی کشور و شهرداری اصفهان، معرفی جایگزین عبور خط دو مترو اصفهان از زیر میدان امام (ره) تصویب شد.
کد خبر: ۱۹۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۴ 01 March 2016
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، جلسه تصمیم‌گیری برای عبور خط دو قطار شهری اصفهان در دفتر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با حضور استاندار، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و تنی چند از مدیران و کارشناسان مربوطه در این زمینه برگزار شد.

در این جلسه قرار بر این شد تا خط دو متروی اصفهان به جای عبور از زیر میدان تاریخی امام خمینی (ره) به خیابان‌های پیرامونی این میدان بزرگ و تاریخی کشور که دومین میدان بزرگ و تاریخی جهان تلقی می‌شود، تغییر یابد.

 گزینه جایگزین معرفی شده از محور «دارک» آغاز و پس از عبور از خیابان‌های پیرامونی و میدان امام حسین (ع) در ادامه مسیر با خط مصوب قبلی منطبق می‌شود.

 مسیر یاد شده پس از ماه‌ها چشم‌انتظاری در این جلسه مورد تایید رئیس سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت و قرار شد با توجه به مطلوب بودن مسیر پیشنهادی، حمایت‌های لازم برای تصویب خط جدید در شورای عالی ترافیک کشور صورت پذیرد تا خط دو متروی اصفهان بتواند تا پایان سال 1400 با همکاری سازمان میراث فرهنگی تکمیل شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار