تابناک: سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از موافقت این شورا با افزایش 20 درصدی نرخ کرایه تاکسی خبر داد.
کد خبر: ۱۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹ 05 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، ندا واشیانی پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان نرخ کرایه انوع تاکسی تا 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش می یابد.

نرخ کورس اول تاکسی در اصفهان در سال گذشته 343 تومان بود.

وی درباره لایحه پیشنهادی شهرداری اصفهان برای افزایش کرایه تاکسی در سال جاری توضیح داد: این لایحه در آخرین جلسه شورا در سال گذشته بصورت دو فوریتی تحویل شورای اسلامی شهر اصفهان شد و این شورا با قید یک فوریت آن موافقت کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه برای محاسبه نرخ تاکسی ضرایب متعددی لحاظ شده بود، اضافه کرد: بررسی این موضوع نیاز به زمان داشت که روز گذشته در جلسه علنی با نظر کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات تصویب شد.

وی تصریح کرد: براساس این مصوبه ضریب حمل و نقل شبانه با افزایش 10 درصدی نرخ کرایه تاکسی برای شش ماهه اول سال از ساعت 11 تا شش صبح و برای شش ماهه دوم از ساعت 10 شب تا شش صبح اعمال خواهد شد.

واشیانی پور با اشاره به بررسی تعداد تاکسی های مازاد از سوی شورای حمل و نقل و ترافیک درون شهری اصفهان اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی موظف شد ضمن بررسی و ارزیابی دقیق خطوط ویژه غیر ضروری، تمهیدات لازم را برای حرکت تاکسی های گردشی و عدم توقف آنها در میدان ها و چهار راههای سطح شهر فراهم کند.

وی گفت: بر اساس این مصوبه سازمان تاکسیرانی اصفهان موظف شد ضریب منفی در نرخ کرایه تاکسی هایی که از شرایط لازم را ندارند در نظر بگیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه پیش از این شهرداری اصفهان پیشنهادهایی برای سرویس دانش آموزان و استفاده از انواع مختلف حمل و نقل عمومی ارائه داده است، تصریح کرد: پیشنهادات قبلی مورد تصویب قرار نگرفت و مقرر شد شهرداری اصفهان لایحه پیشنهادی خود برای سرویس مدارس را با مطالعات بیشتر به شورا ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین اعتبار امسال حمل و نقل درون شهری اصفهان به تکمیل مترو اصفهان اختصاص یافته است، افزود: در سال گذشته دو رام قطار شهری ( شامل پنج واگن ) از کشور چین برای راه اندازی مرحله نخست خط یک قطارشهری اصفهان خریداری شده و قرار است در سه ماهه نخست امسال تحویل و مورد آزمایش قرار گیرد.

واشیانی پور ابراز امیدواری کرد که با تحویل دو رام قطار شهری در سال جاری مرحله یک خط یک قطار شهری اصفهان به بهره برداری برسد.

عملیات احداث پروژه خط یک مترو اصفهان اواسط سال 80 به طول 20.2 کیلومتر از شهرک قدس در شمال تا پایانه مسافربری صفه در جنوب این شهر آغاز شد که ایستگاه پاسداران ( شهرک قدس ) تا باهنر بطول 10 کیلومتر بخشی از این مسیر است.

اردیبهشت ماه سال 93 پس از سال ها تاخیر یک رام قطار شامل پنج واگن به شهر اصفهان رسید و عملیات آزمایشی این واگن ها در مرحله اول خط یک آغاز شد.

در همان زمان اعلام شد در صورت موفقیت آمیز بودن عملکرد این واگن ها، مرحله اول خط یک مترو اصفهان از ایستگاه پاسداران تا باهنر بطول 10 کیلومتر به بهره برداری می رسد.

در هیمن حال، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بهمن سال گذشته درباره به تاخیر افتادن زمان بهره برداری از مرحله اول خط یک قطار شهری اصفهان اظهار کرد: هشت ایستگاه این مسیر تکمیل و آماده بهره برداری است.

علیرضا صلواتی نبود واگن های کافی برای راه اندازی این مسیر را مهمترین دلیل به تاخیر افتادن زمان بهره برداری از مرحله اول خط یک قطار شهری اصفهان بیان کرد و افزود: تاکنون یک رام واگن قطارشهری وارد اصفهان شده و برای راه اندازی این مسیر به 2 رام دیگر نیاز است.

طراحی اولیه خطوط اولویت دار قطارشهری اصفهان از سال 1375 تا 1377 انجام شد و بودجه اجرای آن در سال 1379 همراه با طرح قطار شهری پنج شهر کشور به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

طرح نهایی خط یک قطار شهری اصفهان ( شمال به جنوب ) بطول 12،5 کیلومتر در سال 1380 مصوب و عملیات ساخت تونل آن آغاز شد.

با اضافه شدن مسیر خیابان کاوه به قدس بطول 7،7 کیلومتر اینک خط اول قطار شهری اصفهان از شمال غرب تا جنوب بطول 20،12 کیلومتر در دست احداث است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار